لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۱

کریکت بورد افغانستان فهرست بازیکنان بازی‌ در برابر ایرلند را اعلام کرد


فهرست ۱۶ نفره بازیکنان کریکت بورد افغانستان که قرار است در بازی‌های ۳ روزه جهانی در برابر ایرلند بازی کنند.
فهرست ۱۶ نفره بازیکنان کریکت بورد افغانستان که قرار است در بازی‌های ۳ روزه جهانی در برابر ایرلند بازی کنند.

کریکت بورد افغانستان امروز فهرست ۱۶ نفره بازیکنان به رهبری اصغر افغان را که قرار است در بازی‌های ۳ روزه جهانی ۵۰ اوره در برابر ایرلند بازی کنند، اعلام کرد.

قرار است در ۱۸ ماه روان میلادی افغانستان در برابر تیم ایرلند ۳ بازی ۵۰ اوره کریکت بازی کند.

فرید هوتک سخنگوی کریکت بورد افغانستان امروز شنبه به رادیو آزادی گفت که هر چه زودتر تیم ملی افغانستان برای بازی در این رقابت‌ها راهی عمان می‌شود.

او گفت: "کریکت بورد افغانستان امروز در یک نشست خبری برای بازی در مسابقات جهانی ۵۰ اوره در برابر ایرلند تیم ۱۶ نفره را اعلام کرد. بازیکنان با توجه به همه جهت‌ها انتخاب شده‌اند و به زودی به عمان به هدف بازی در این رقابت‌ها خواهند رفت."

آقای هوتک می‌گوید که بازیکنان با آمادگی کامل در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد.

در این مسابقات اصغر افغان (رهبر تیم)، رحمت شاه، نوين الحق، حشمت‌الله شهيدی، يمين احمدزى، عثمان غنی، عظمت‌الله عمرزى، رحمان‌الله گربز (نگهدارنده ويکت)، سيد احمد شیرزاد، نجيب‌الله زدران، جاوید احمدی، راشد خان (معاون رهبر)، محمد نبی، گلبدين نايب، مجيب‌الرحمان و شرف‌الدين اشرف برگزیده شده‌اند.

در همین حال شماری از تحلیلگران کریکت انتقادهایی را در مورد این فهرست مطرح کرده‌اند.

ابراهیم مومند، آگاه مسائل کریکت و خبرنگار ورزشی به رادیو آزادی گفت: "در فهرست اعلام شده بازیکنان جدید نیستند و اگر هم هستند، کسانی هستند که برای بازی‌های جهانی تجربه ندارند. موضوع دیگر این که بازیکنان انتخاب شده‌ا‌ند براساس چه انتخاب شده‌اند؟ اصلا در این بخش وضاحت نیست."

به گفته آقای مومند، کمیته گزینش در این بخش سلیقه‌ای برخورد کرده است.

افغانستان و ایرلند بازی ۳ روزه جهانی را دارند این بازی در ۱۸ ماه جنوری آغاز می‌شود و بخشی از سوپرلیگ شورای جهانی کریکت (آی‌سی‌سی) است و به هدف راهیابی در جام جهانی آینده برگزار می‌شود.

XS
SM
MD
LG