لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۵

فارن پالیسی از یک حملۀ بر نیروهای سی‌آی‌ای، درخوست پرده برداشته است


شماری از روزنامه‌های جهان
شماری از روزنامه‌های جهان
  • فارن پالیسی

فارن پالیسی درشمارۀ اخیر خود از یک حملۀ مرگبار تازه بر نیروهای سی‌آی‌ای، ادارۀ استخبارات مرکزی امریکا درخوست پرده برداشته است.

نشریه می‌نویسد که به قطعۀ محافظت عامۀ خوست در داخل کمپ چپمن که بنام قطعۀ کمپاین هم معروف است دراوایل ماه دیسمبر گذشته یک حملۀ مرگباری صورت گرفت.

به باور نشریه دراین حمله چهار سرباز این کمپ که شبه نظامیان آموزش دیده وتجهیزشده ازسوی سی‌آی‌ای بودند کشته شدند.

فارن پالیسی می‌نویسد دربارۀ این حمله که شش هفته پیش صورت گرفت، نه مقامات چیزی گفته اند ونه بگفتۀ نشریه رسانه‌های خارجی و داخلی گزارش داده اند.

فارن پالیسی دربارۀ این حمله جزئیات نداده است، اما می‌گوید که دراین حمله برعلاوۀ شبه نظامیان سی‌آی‌ای، سه سرباز افغان وشش غیرنظامی هم کشته شده اند.

فارن پالیسی این حمله را مرگبارترین هجوم برماموران استخبارات سی‌آی‌ای در یازده سال گذشته عنوان کرده می‌گوید که این حمله یک نقض آشکار توافقنامۀ دوحه میان امریکا وطالبان پنداشته می‌شود.

درادامه مطلب می‌خوانیم که واشنتگتن وماموریت حمایت قاطع ناتو نیز درمورد سکوت اختیار کرده اند و به‌باور نویسنده اردو و پولیس افغانستان بدنبال حمله دسترسی به محل رویداد را قطع کرده اند.

فارن پالیسی به حواله وزارت داخله وبخش تخنیک جنایی می‌گوید که دربارۀ این حمله اسنادی در دست ندارند.

یک سخنگوی ادارۀ محلی خوست به فارن پالیسی گفته است که مسئولان کمپاین دربارۀ این حمله به آنها معلومات نداده اند.

  • نیوزویک

ازسوی دیگر، مجلۀ نیوزویک دریک مطلب خود می‌نویسد که مادر یک سرباز امریکایی افغان تبار که برای حفاظت امنیت واشنگتن گماشته شده از شرایط وظیفۀ پسر خود شکایت می‌کند.

او بدون اینکه از خود یا پسر خود نام ببرد به مجله گفته است که برای پسرش غذایی گرم کافی داده نمی‌شود و درسرمای زمستان لباس خوب ندارد.

این سرباز سال‌ها درصفوف اردوی امریکا درافغانستان و شرق میانه خدمت کرده است.

مادر سرباز، به هفته نامۀ نیوزویک گفته که پسرش درتماس تلفونی به وی گفته که شرایط و ظیفۀ‌اش درافغانستان نسبت به وضعیت فعلی در واشنگتن بهتر بود.

او گفته که هوا سرد است، برخی سربازان لباس مناسب ندارند و برای گرم نگه داشتن پاهای خود سه جوره جراب می پوشند، پول کافی ندارند که برای خود لباس ولوازم بخرند وهنگام شب چانتۀ خود را چون بالشت زیر سر گذاشته می‌خوابند.

بعد از این‌که هزاران هوادار آشوبگر رئیس جمهور ترمپ هفته گذشته به مقر کانگرس هجوم آوردند حکومت امریکا هزاران سرباز نیروهای گارد ملی را در پایتخت مستقر ساخت.

دونالد ترمپ رئیس جمهور فعلی امریکا درپیام ویدیویی روز چهارشنبه خود خشونت را محکوم کرده گفت که چنین اعمال مخالف هرآنچه است که وی به آن باور دارد.

اوافزود که طرفدار واقعی وی هیچگاهی از خشونت سیاسی حمایت نمی‌کند.

درحالیکه قرار است جوبایدن رئیس جمهور منتخب امریکا هفته آینده مراسم تحلیف ادا کند تدابیر امنیت در واشنگتن افزایش یافته است.

XS
SM
MD
LG