لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۴

شمار مهاجرین بین‌المللی ۳ اعشاریه ۶ درصدِ نفوس جهان را تشکیل می‌دهد


شماری از مهاجرین بین‌الملل
شماری از مهاجرین بین‌الملل

شمار مهاجرین بین‌المللی در ظرف ۲۰ سال گذشته بسیار بلند رفته و اکنون در حدود ۳ اعشاریه ۶ درصد تمام نفوس جهان را تشکیل می‌دهد.

در گزارش اخیر سازمان ملل متحد آمده است که تعداد مهاجرین بین‌المللی در دو دهه گذشته یکباره بیشتر شده و این تعداد در سال ۲۰۲۰ به ۲۸۱ میلیون نفر رسیده که سه اعشاریه شش درصد نفوس تمام جهان را در بر می‌گیرد.

اما تخمین‌های ابتدایی نشان می‌دهد که با شیوع ویروس کورونا این روند در یک سال گذشته بطی‌تر شده و دو میلیون کمتر گردیده. تخمین سازمان ملل متحد با ارقام ۲۸۱ میلیون مهاجر در مقایسه با سال ۲۰۰۰ که این تعداد ۱۷۳ میلیون بود و درسال ۲۰۱۰ به ۲۲۱ میلیون رسید یک بلند رفتن سریع را در افزایش تعداد مهاجرین بین‌المللی نشان می‌دهد.

یک مهاجر در بوسنیا
یک مهاجر در بوسنیا

در این گزارش سازمان ملل متحد واضح می‌شود که مهاجرت جز پدیده جهان به هم پیوسته می‌باشد و شیوع ویروس کورونا بر زنده‌گی و حرکت میلیون‌ها انسان که خانواده‌های آنها به درآمد ایشان از خارج انتظار اند تاثیر عمیق گذاشته است.

نظر به پیشبنی‌های بانک جهانی شیوع ویروس کرونا مقداری پولی را که کشورهای کم درآمد و یا درآمد متوسط بدست می‌آورند ۷۸ میلیارد دالر یعنی ۱۴ درصد کمتر است.

برای رفع مشکل کاهش درآمد، به گفته سازمان ملل متحد به ستراتیژی ملی و همکاری بین‌المللی نیاز است.

در این گزارش آمده است که دو برسه تمام مهاجرین جهان صرف در ۲۰ کشور زنده‌گی می‌کنند. ایالات متحده امریکا بیشترین مهاجرین بین‌المللی را میزبانی می‌کند که این شمار در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۵۱ میلیون نفر رسید یعنی ۱۸ درصد تمام مهاجرین در جهان.

شماری از مهاجران در بوسنیا
شماری از مهاجران در بوسنیا

آلمان بعد از ایالات متحده امریکا بیشترین تعداد مهاجرین را پذیرفته و تعداد مهاجرین در این کشور به ۱۶ میلیون نفر می‌رسد. به تعقیب آن عربستان سعودی ۱۳ میلیون، روسیه ۱۲ میلیون و بریتانیا ۹ میلیون مهاجر را قبول کرده اند.

در لستی‌که مهاجرین آن به کشورهای مختلف رفته و حلقه ها را تشکیل داده اند، هندوستان در صدر آن قرار دارد و در سال ۲۰۲۰ در حدود ۱۸ میلیون مهاجر هندی، خارج از کشور خود زنده‌گی می‌کردند.

کشورهای دیگر که حلقه‌های بزرگ مهاجرین در خارج دارند ، مکزیک و روسیه با ۱۱ میلیون هریک، چین با ده میلیون و سوریه با هشت میلیون مهاجر قرار دارند.

در قاره‌ها، اروپا با میزبانی ۸۷ میلیون مهاجر خارجی درسال ۲۰۲۰ در صدر قرار داشت.

در گزارش سازمان ملل متحد همچنان آمده است که ۱۲ درصد مهاجرین بین‌المللی را در سال ۲۰۲۰ پناهجویان تشکیل می‌داد که ۹ عشاریه پنج درصد تعداد کل مهاجرین در جهان می‌باشد.

XS
SM
MD
LG