لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۳

دفتر جو بایدن: مراسم تحلیف بایدن در فضای امن و مناسب برگزار خواهد شد


نیروهای امنیتی در واشنگتن
نیروهای امنیتی در واشنگتن

دو روز به مراسم تحلیف رییس جمهور جدید امریکا باقی مانده است.

یک دستیار ارشد جو بایدن رییس جمهور منتخب امریکا می‌گوید، باوجود تهدیدات جاری امنیتی، مراسم تحلیف بایدن به روز چهارشنبه به طور امن و مناسب برگزار خواهد شد.

رونالد کلین فردیکه به حیث رییس دفتر رییس جمهور جدید امریکا انتخاب شده دیروز به سی ان ان گفت، ما یقیناً در مورد این تهدیدات نگرانیم ولی نیروهای امنیتی و کارمندان خدمات مخفی امنیت این مراسم را تامین خواهند کرد.

جو بایدن رییس جمهور منتخب امریکا و رونالد کلین رییس دفترش
جو بایدن رییس جمهور منتخب امریکا و رونالد کلین رییس دفترش

تدابیر شدید امنیتی در واشنگتن قبل از مراسم تحلیف جو بایدن به حیث رییس جمهور جدید، در واشنگتن اتخاذ شده است. قرار است وی به روز شنبه (بیستم جنوری) حلف وفاداری یاد کند.

مرکز شهر به شمول فروشگاه بزرگ ملی و اکثر دکانها مسدود اند و هزاران نیروی گارد ملی در واشنگتن بعد از آن مستقر شده اند که هواداران رییس جمهور فعلی دونالد ترمپ در آغاز این ماه بر ساختمان کانگرس هجوم بردند.

دیوارهای استنادی و موانع سمنتی در جاده‌های مهم واشنگتن جابجا شده اند. نیروهای امنیتی در حال آمادگی گرفتن برای تدابیر امنیتی در واشنگتن

این تدابیر امنیتی شماری از باشنده‌گان واشنگتن را نگران و ناخوش ساخته است.

شیلی مایلس یک باشنده واشنگتن می‌گوید: این یک غم و تراژیدی است، ما هرگز تکرار چنین چیز را در ایالات متحده اجازه نخواهیم داد. این بزرگترین تهدید امنیتی است. یک تهدید امنیتی داخلی که بعد از جنگ داخلی امریکا تاحال شاهد آن نبوده ایم. فکر میکنم یک تهدید بزرگ امنیتی است.

حضور مردم در مراسم تحلیف جو بایدن به حیث رییس جمهور جدید امریکا نه تنها بخاطر تهدیدات امنیتی بلکه به سبب ویروس کرونا نیز کمرنگ خواهد بود.

ران کلین در اشاره به کرونا اعتراف کرد که بایدن میراثی پر هرج مرج را از ترمپ به ارمغان می‌گیرد.

XS
SM
MD
LG