لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۵

میل آنلاین: خشونت و قتل‌های هدفمند در افغانستان افزایش یافته اند


شماری از روزنامه‌های جهان
شماری از روزنامه‌های جهان
  • میل آنلاین

نشریه میل آنلاین مقاله ای را در بارهٔ کشته شدن دو قاضی زن به نشر رسانده و در قسمتی از آن نوشته است که: "با وجود ادامه گفتگوهای صلح میان مذاکره کنندگان دولت افغانستان و طالبان، خشونت و قتل‌های هدفمند در افغانستان افزایش یافته اند."

میل آنلاین در این مقاله به استناد گزارش خبرگزاری‌های بین‌المللی می‌نویسد که قتل‌های هدفمند شهر کابل را نا آرام ساخته و در میان مردم ترس و نگرانی ایجاد کرده است.

در مقالهٔ میل آنلاین که به نقل از راس ویلسن شارژدافیر سفارت امریکا در کابل نوشته می‌‌خوانیم، که طالبان بر این دو قاضی در شهر کابل حمله کرده اند.

ویلسن در تویتی نوشته است، طالبان باید بدانند که این گونه اعمال که مسئولیتش به دوش آنهاست، جهانیان را خشمگین می‌سازد و اگر صلح در افغانستان آمدنیست، چنین حملات باید متوقف شوند.

میل آنلاین در ادامه این مقاله می‌نویسد، این قاضیان زن از جمع بیش از دو صد قاضی بودند که در چوکات ستره محکمهٔ افغانستان کار می‌کردند.

نشریه می‌نویسد که قتل‌های هدفمند، شماری از خبرنگاران و فعالان مدنی را واداشته تا کشور را ترک کنند. زیرا، آنها فکر می‌کنند هدف حملات آینده، آنها خواهند بود.

  • العربیه

نشریه العربیه در مقاله ای به خروج نیروهای امریکایی از افغانستان نگاهی انداخته است.

در مقاله نشریه العربیه می‌خوانیم که طالبان از این اقدام امریکا استقبال کرده اند.

در مقاله آمده که این اقدام بر اساس موافقتنامه میان ایالات متحده و طالبان صورت گرفته که در ۲۹ ماه فبروری پارسال در دوحه قطر به امضا رسیده است.

در ادامه مقاله العربیه می‌خوانیم که با وجود ادامه مذاکرات بین افغانها در دوحه طالبان بر نیروها و غیرنظامیان افغان حمله می‌کنند.

نویسندهٔ مقاله می‌گوید، دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا که دوره کارش روبه پایان است، خواسته که با خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و عراق تعهداتش در ارتباط به کاهش نیروهای امریکایی از این دو کشور را که در دوران کمپاین ریاست جمهوری خود وعده داده بود، بجا کند.

در پایان مقاله نشریه العربیه می‌خوانیم که در حال حاضر حکومت و طالبان افغان چشم به راه پالیسی جوبایدن رئیس جمهور منتخب امریکا اند که در ارتباط به افغانستان چه سیاستی را در پیش می‌گیرد.

XS
SM
MD
LG