لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۷

"دست‌آوردها و چالش‌های یک سال اخیر اداره نورم و استندرد و تنظیم آب"


آرشیف
آرشیف

بهدنبال روند پاسخگویی ادارات دولتی در برابر ملت، اداره نورم و استندرد و اداره ملی تنظیم مدیریت تنظیم آب روز پنجشنبه دستاوردها و چالش‌های یک سال اخیر خود را با مردم در میان گذاشت.

روند حساب‌دهی اداره‌های دولتی برای شهروندان کشور دیروز چهارشنبه آغاز شد.

امروز پنج‌شنبه ادارمه ملی نورم و استندرد، چالش‌ها و دستاوردهای یک‌ساله خود را در برابر رسانه‌ها با شهروندان شریک ساخت.

عزیز احمدزی رییس این اداره گفت که گرچه انتشار ویروس کرونا در یک سال اخیر روند کاری‌شان را از حالت عادی بیرون کرد، با آن هم میلیون‌ها افغانی از اداره ملی نورم واستندرد به خزانه دولت زیاد شده است.

اداره نورم و استندرد عزیز احمدزی رییس این اداره
اداره نورم و استندرد عزیز احمدزی رییس این اداره

آقای احمدزی افزود: "در سال ۱۳۹۹ هجری شمسی با وجود تاثیرات زیاد کرونا بالای روند کاری اداره ما، ۷۲۵ میلیون افغانی به عواید دولت اصافه شده است. ما همچنان ۹۲ درصد بودجه خود را در این سال مصرف کردیم. باید به یاد داشته باشیم که ویروس کرونا تاثیر بسزای در امور کاری ما داشت با آن هم در تمام لابراتوراهای ما از جمله بندرهای نیمروز، فراه و کندهار لابراتوارهای تضمین کیفیت در حال نصب استند."

به گفته آقای احمدزی این اداره در تمام بنادر کشور، لابراتورهای کنترل کیفیت با استندرد جهانی را نصب کرده است.

وی گفت تنها در سال گذشته، حدود ۷۴ هزار واگن از محصولات نفتی مانند گاز و تیل از نظر کیفیت آزمایش شده و وارد کشور شده است.

با این حال او تایید کرد که هنوز هم مواد بی‌کیفیت از مرزهای کشور به گونه غیرقانونی وارد می‌شوند و دلیل آن را ناامنی و نفوذ افراد قدرتمند خواند.

اداره ملی تنظیم امور آب نیز در گزارش سالانه از تاثیرات منفی ویروس کرونا بر اداره‌شان گفت، اما افزود که این اداره حدود ۱۰ میلیارد افغانی از بودجه انکشافی مصرف کرده است.

در همین حال اداره ملی تنظیم امور آب نیز در گزارش سالانه از تاثیرات منفی ویروس کرونا بر اداره‌شان گفت، اما افزود که این اداره حدود ۱۰ میلیارد افغانی از بودجه انکشافی مصرف کرده است.

احمد ویس بصیری معاون‌ امور تخنیکی این اداره گفت: "در سال ۱۳۹۹‌ برای تطبیق پروژه‌های انکشافی حکومت افغانستان برای تنظیم امور آب ۱۱ اعشاریه ۸۲ میلیارد افغانی بودجه در نظر گرفته بود که از این بودجه‌ انکشافی ۱۰ اعشاریه ۴۶ میلیارد افغانی برعلاوه این که وضعیت کرونایی بود مصرف شد. مصرف بودجه اداره ملی تنظیم امور آب ۹۲ درصد بود."

آقای بصیری می‌گوید که تنها در مبارزه با فساد حدود ۴ میلیون افغانی در خزانه‌ دولت افزوده شده‌است.

او می‌گوید که در سال ۱۳۹۹‌،‌ کار ساخت ۱۲ بند بزرگ آب تکمیل شده و به‌زودی به بهره‌برداری سپرده می‌شود.

این در حالی است که‌ مردم نیز از این‌ اقدام‌ استقبال کرده و می‌گویند که باید آن‌چه را به آنان مهیا‌ کنند که در زندگی شان‌ تاثیر مستقیم بگذارد.

احسان باشنده شهر کابل به رادیو آزادی می‌گوید که در حالی که حکومت از دستاوردهای خود سخن می‌گویند، اما هنوز هم‌ مردم با فقر و بی‌کاری دست و‌‌ پنجه نرم می‌کنند.

او می‌گوید: "حساب دادن اداره‌های‌ حکومتی به مردم‌ کار خوب است اما از حکومت می‌خواهیم که کاری انجام دهند تا در زندگی مردم تاثیر بگذارد. این خوب است که حساب می‌دهند اما هنوز‌هم فقر و بی‌کاری به اوج رسیده باید برای حل این مشکل دست به کار شوند."

روند حساب‌دهی‌ اداره‌های‌ دولتی به ملت در تاریخ اول ماه روان آغاز شد.

مسوولان می‌گویند که هر سال این‌ کار را به هدف از میان بردن فاصله میان اداره‌های حکومتی و مردم و کسب باور آنان به این اداره‌ها انجام می‌دهند.

XS
SM
MD
LG