لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۱

"دولت تاجکستان کودکان زنان تن فروش را از آنها می‌گیرد"


ماهرخ یکی از زنان تن فروش در تاجکستان
ماهرخ یکی از زنان تن فروش در تاجکستان

موجوده، از تلاش‌های شماری از اعضای پارلمان و مقامات حکومتی برای محروم ساختن زنان تن­فروش و دلالان جنسی از داشتن کودکان متاثر است.

این زن تاجکستانی حدود سی سال دارد. در چند سال اخیر در پایتخت دوشنبه به زنان تن­فروش کمک می­کند تا مشتری پیدا کنند.

از دولت شکایت دارد. می­گوید به جای اینکه از زنان تن­فروش کودکان شان گرفته شود خوب است کارهای بدیلی برای آنان فراهم شود تا از خود و کودکان شان مراقبت کنند و مجبور به تن­فروشی نشوند.

او می‌گوید: "نبرند کودکان مان را. چرا می برند؟ مادر آنقدر عذاب کشیده کودکان شان را کلان کرده آنان میآیند و می‌برند. یک کارخانه برای مان بسازد تا ما بیآیم و کار کنیم و کودکان خود را کلان کنیم."

موجوده یک دختر دارد. هراس دارد مبادا دولت یگانه دختر او را بگیرد.

یک زن تن فروش در تاجکستان
یک زن تن فروش در تاجکستان

آنسوتر یک زن جوان ایستاده. زرینه نام دارد. می­گوید شانزده سال می‌شود از روی مجبوری تن­فروشی می­کند. حالا دو فرزند دارد: "میآیند می‌زنند ما را. مجازات می‌کنند. چه کار کنیم خیر؟ زندگی مجبور مان کرده"

زرینه می­گوید درس نخوانده و کدام کار دیگری هم بلد نیست.

مقامات تاجکستان می­گویند کودکان زنان تن فروش اکثراً تنها می­مانند. کمیته دولتی امور زنان و خانواده های تاجکستان و شماری از اعضای پارلمان این کشور در تلاش تعدیل قانون فامیلی هستند.

در طرح تعدیل این قانون آمده که زنان تن­فروش از داشتن کودکان محروم شوند و به دلالان جنسی مجازات سنگین­تری وضع شود.

عبیدجان شریپوف یکی از مسئولان کمیته دولتی امور زنان و خانواده‌ها می­گوید هدف محدود ساختن حلقه کارو بار دلالان جنسی است: "ما باید تصور کنیم وقتی زن را به فحاشی یا به کارهای غیر اخلاقی جلب می‌کنیم در خانه آن زن یک یا دو فرزند بی‌سرپرست می‌ماند و از تربیه و تعلیم محروم می‌شود. هنگامی که زن شبانه مصروف این عمل‌های غیر اخلاقی باشد فرزند آن در کدام حال می‌باشد؟ این یک تاثیری به جامعه می‌گذارد."

ستاره زن تن فروش در تاجکستان
ستاره زن تن فروش در تاجکستان

شماری زیادی از زنان تن­فروش در تاجکستان به دور و پنهان از خانواده و خویشاوندان به این کار رو آورده اند. مقامات دولتی نیز هرازگاهی به خانه ها و محلاتی هجوم می‌برند که گمان می­شود در آن تن­فروشی جریان دارد.

مقامات می‌گویند­ قانون تاجکستان به داشتن خانه های دلالی و تن­فروشی مجازات سختی وضع کرده. عاملین مکرر تا هشت سال زندانی می‌شوند.

XS
SM
MD
LG