لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۲۲

استارز اند استرایپس به بازگشت زندانیان رها شده‌ی طالبان به میدان‌های جنگ پرداخته است


روزنامه‌های جهان
روزنامه‌های جهان
  • استارز اند استرایپس

استارز اند استرایپس گزارشی نوشته است در بارۀ آن عده جنگجویان طالبان که پس از رهایی از زندان‌های دولتی دوباره به میدان‌های جنگ برگشته اند.

روزنامه به نقل از حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان نوشته که گفته است نزدیک به ۶۰۰ تن از این طالبان دوباره بازداشت شده‌اند.

حکومت افغانستان در آغاز با رهایی پنج هزار زندانی طالب مخالفت داشت، اما به نوشتۀ استارز اند استرایپس در نتیجۀ فشارهای واشنگتن این کار را انجام داد.

حکومت افغانستان گفته که به اساس پیشنهاد لویه جرگه و به خاطر آغاز گفتگوهای صلح این زندانیان را رها کرده است.

استارز اند استرایپس گرچه در این گزارش به نقل از حمدالله محب گفته که شماری از این طالبان دوباره به میدان‌های جنگ برگشته اند، اما همزمان از ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان نقل قول کرده که این ادعا را نادرست خوانده است.

ذبیح‌الله مجاهد گفته که نیروهای افغان پس از حمله بر خانه‌های این طالبان آن‌ها را دوباره دستگیر کرده‌اند.

موافقتنامۀ که ایالات متحدۀ امریکا با طالبان در ۲۹ فبروری سال گذشته در قطر امضا کرد، رهایی زندانیان طالب را پیش شرطی برای آغاز مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان دانسته بود.

گرچه مذاکرات بین دو طرف در ماه سپتمبر آغاز شد، اما نه‌تنها خشونت کاهش نیافت بلکه وضعیت امنیتی افغانستان بدتر از گذشته شد.

حکومت افغانستان و نیروهای امریکایی گفته اند که طالبان به تعهدات خود پابند نبوده‌اند و در این اواخر قتل‌های هدفمند و کشتارها با استفاده از بمب‌های مقناطیسی را فزایش داده‌اند.

  • تلویزیون دولتی ایرلند

از سوی دیگر بازی کرکت بین تیم‌های افغانستان و ایرلند توجه شماری از رسانه‌های دیگر را به خود جلب کرده است.

تلویزیون دولتی ایرلند در صفحۀ انترنتی‌اش گزارش مفصلی در بارۀ این بازی نشر کرده است.

نویسندۀ این گزارش بازی اعضای تیم ایرلند در برابر افغانستان را خوب توصیف نکرده و نوشته است، پس از دو شکست، دشوار است آن‌ها بتوانند در بازی سوم خوب بدرخشند.

افغانستان و ایرلند به سلسله بازی‌های سوپرلیگ که هدف آن کسب امتیاز برای بازی‌های جام جهانی سال ۲۰۲۳ است، در برابر هم به میدان رفتند.

در این گزارش وب‌سایت تلویزیون دولتی ایرلند همچنان از شماری از بازیکنان ایرلندی که خوب درخشیدند نامبرده شده مثلاً از پاول ستیرلینگ که در بازی دوم بیش از صد رنز برای تیمش ساخت و مک براین که در بازی نخست پنج ویکت گرفت.

نویسنده همچنان از راشد خان ستارۀ افغان یادآوری کرده و گفته است که در بازی سوم ممکن است ایرلند را با دردسر دچار کند.

افغانستان و ایرلند در این سلسلۀ بازی‌ها در مجموع سه بازی یک روزه انجام می‌دهند که تا حال در دو بازی افغانستان پیروز شده است.

XS
SM
MD
LG