لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۷

دو انفجار در شهر کابل دو کشته و چهار زخمی برجای گذاشت


آرشیف، انفجار ماین مقناطیسی در ناحیه پانزدهم شهر کابل
آرشیف، انفجار ماین مقناطیسی در ناحیه پانزدهم شهر کابل

در ادامه ترورهای هدف در کابل، این شهر امروز شاهد دو انفجار در ناحیه‌های دوازدهم و پانزدهم بود.

به گفته مقام‌های امنیتی، در انفجار نخست حوالی ساعت هشت صبح در منطقه دسپیچری موتر پولیس هدف قرار گرفت و دو زخمی برجای گذاشت. انفجار دوم یک ساعت بعد در جاده سلیم کاروان، جان دو پولیس را گرفت و دو تن دیگر را زخمی کرد.

فردوس فرامرز سخنگوی پولیس کابل
فردوس فرامرز سخنگوی پولیس کابل

فردوس فرامرز سخنگوی فرماندهی پولیس کابل می‌گوید: "در دو انفجار جداگانه در ناحیه‌های دوازدهم و پانزدهم شهر کابل متاسفانه دو منسوب امنیتی ما به شهادت رسیدند و چهار تن دیگر مجروح گردیدند. هر دو قضیه تحت کار نهادهای کشفی قرار دارد."

افزایش انفجار ماین‌های مقناطیسی در شهر کابل خشم باشندگان این ولایت را برانگیخته است.

برخی باشندگان پایتخت جلسات امنیتی ساعت شش‌ونیم به رهبری معاون اول ریاست جمهوری را بی‌تاثیر و نمایشی می‌دانند.

ظفر مومند، یکی از منتقدان از ناکامی دولت در تامین امنیت به رادیو آزادی می‌گوید وقتی صبح طرف وظیفه می‌رود، امیدی برای بازگشت به خانه ندارد: "تمام مردم این نگرانی را دارند که اگر صبح بیرون می‌شوند پس به خانه بر می‌گردند یا خیر. ما از حکومت تامین امنیت می‌خواهیم. ما جلسات شش‌و نیم را چه کنیم وقتی نتیجه‌ای ندهد."

امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان
امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان

با این حال امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری در گزارش جلسه امنیتی شش‌ونیم خود از بازداشت چهارمین فرد شبکه ترور یوسف رشید، رئیس اجرایی پیشین بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان، فیفا، خبر داده است.

آقای صالح همچنین با اشاره بر عدم تعهد طالبان مبنی بر هدف قرار ندادن کارمند دولت امریکا در خاک افغانستان، می‌گوید سه روز پیش افراد این گروه قصد داشتند یکی از ترجمان‌های سفارت امریکا را در ولایت غزنی ترور کنند که از سوی پولیس بازداشت شدند.

با آن‌که بیش از صد روز از اجرای میثاق امنیتی و مدیریت مستقیم آقای صالح برای تأمین امنیت کابل می‌گذرد، ترورهای هدفمند و انفجار ماین‌های مقناطیسی همچنان رو به افزایش است.

XS
SM
MD
LG