لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۲۹

افزایش علاقمندی دختران به عملیات زیبایی در ولایت هرات


شفاخانه جلدی و زیبایی روز در ولایت هرات
شفاخانه جلدی و زیبایی روز در ولایت هرات

مسئولان در تنها شفاخانه خصوصی جلدی زیبایی هرات می‌گویند که علاقمندی جوانان به ویژه دختران به عملیات های زیبایی افزایش یافته است.

داکتران در این شفاخانه می‌گویند، نسبت به سال گذشته چهل درصد مراجعه کنندگان آنان بیشتر شده.

دسترسی جوانان افغان به انترنت و سفر به کشورهای خارجی از دلایل عمده این امر پنداشته می‌شود.

مینای بیست ساله در دهلیز یگانه شفاخانۀ جلدی و زیبایی در شهر هرات، در کنار ده ها زن دیگر نشسته و منتظر ملاقات با داکتر است. او آمده تا بینی خود را جراحی کند:
"اولین برخوردی که ما با یک نفر می‌کنیم صورت او را می‌بینیم، قبل از این که او صحبت کند، تحصیلاتش را بدانیم. فکر می‌کنم که توجه به زیبایی یک مسئله مهم و حیاتی است.کسانی که می‌توانند درمان کنند، می‌توانند به صورت خود هزینه کنند، همان نگرانی را از خود رفع کنند."

گرچه به گفتۀ مسئولان شفاخانۀ جلدی و زیبایی روز، هفتاد درصد مشتریان آنها دختران جوان اند، اما صف مردان نیز اینجا طولانیست.

در دهلیز دیگر این شفاخانه مردانی نشسته اند که برای زیبا ساختن سر و صورت خود به این شفاخانه مراجعه کرده اند.

فیض‌الله بیش از چهارصد کیلومتر سفر کرده و از ولایت هلمند تا هرات آمده.

بار نخست هم نیست، شش بار پیش از این هم این فاصله را پیموده است. او می‌گوید موهای صورتش زیاد اند و می‌خواهد با عملیات لایزری به آن رسیدگی شود: "این مرتبه هفتم من است که از هلمند به هرات میایم تا مو های زیادی صورتم را لایزر کنم. حالا موها ضعیف شده تاکنون از نتیجه تداوی راضی هستم. پنج سال پیش شفاخانه جلدی زیبایی در هرات به فعالیت آغازکرد."

مراجعین این شفاخانه اکثراً از این خوشحال اند که زمینۀ جراحی زیبایی برای شان در داخل کشور فراهم شده.

پیش از ایجاد شفاخانۀ جلدی روز، حدود شش سال پیش، چنین زمینه تنها در بیرون از افغانستان میسر بود.

داکترحمید معز، یکی از مسئولان شفاخانه جلدی زیبایی در هرات می‌گوید، او همراه با سی و چهار تن دیگر از همکارانش در این شفاخانه عملیات‌های مختلف زیبایی را انجام می‌دهند.

تمام عملیات‌های زیبایی انجام می‌شود به شمول کاشت موی، زیبایی بینی، جراحی زیبایی پلک‌ها، جراحی زیبایی ابرو، جراحی زیبایی گونه‌ها و لب و برداشتن چین و چروک.

تا شش سال قبل جوانان هراتی برای کاشت موی و عملیات‌های زیبایی به کشورهای همسایه به خصوص ایران سفر می‌کردند اما با ایجاد شفاخانه جلدی و زیبایی در هرات جوانان افغان از ولایات مختلف به این شفاخانه مراجعه می‌کنند و عملیات زیبایی انجام می‌دهند.

XS
SM
MD
LG