لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۷

پروژه‌های آب‌رسانی افغانستان را تا پایان سال ۱۴۰۰‌ عملی خواهد شد


شرکت آب‌رسانی و کانالیزاسیون شهری افغانستان پروژه‌های آب‌رسانی را عملی می‌کند.
شرکت آب‌رسانی و کانالیزاسیون شهری افغانستان پروژه‌های آب‌رسانی را عملی می‌کند.

شرکت آب‌رسانی و کانالیزاسیون شهری افغانستان می‌گوید که پروژه‌های آب‌رسانی را تا پایان سال ۱۴۰۰‌ خورشیدی در تمام شهرها عملی می‌کند.

شرکت آب‌رسانی و کانالیزاسیون شهری افغانستان می‌گوید که در سال آینده پروژه‌های آب‌رسانی در تمام‌ شهرها عملی خواهد شد.

حمیدالله یلانی، رئیس این شرکت روز یک‌شنبه در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفت که اکنون در ۲۲ شهر پروژه‌های آب‌رسانی عملی شده، اما قرار است که در سال ۱۴۰۰ خورشیدی همه مردم در شهرها از پروژه‌های آب‌رسانی بهره‌مند شوند.

آرشیف
آرشیف

آقای یلانی گفت: "ما قبلاً در هفده شهر حضور داشتیم. حالا در ۲۲ شهر خدمات‌ [ارائه] می‌کنیم. عنقریب بخیر شهرهای مختلف دیگر شروع می‌شود. طبق دیدگاهی که ما برای آب‌رسانی افغانستان‌ ترسیم کرده‌ایم،‌ ختم‌ سال ۱۴۰۰ ان‌شاءالله در تمام‌ افغانستان‌ باید پروژه‌های آب‌‌رسانی یا شروع شده باشد، یا تکمیل شده باشد و یا در حالت اجرا باشد."

او همچنین افزود که قرار است تا ماه قوس سال روان برنامۀ جامع سیستم فاضلاب شهر کابل که سه و نیم‌ میلیون دالر هزینه دارد، به همکاری کشور آلمان و حکومت افغانستان تکمیل شود.

به گفته رئیس شرکت آب‌رسانی و کانالیزاسیون شهری، اکنون این شرکت به ۲۳۱ هزار خانواده شامل حدود دو میلیون تن می‌شوند، خدمات آب‌رسانی ارائه می‌کند.

آرشیف
آرشیف

در همین‌حال، شماری از آگاهان باور دارند که عملی شدن این پروژه کار دشواری‌ است.

یاسین ستیز، آگاه محیط زیست به رایو آزادی گفت: "پروژه‌های آب‌رسانی پروژه‌های بسیار کلان است که باید بر مبنای تحقیقات علمی صورت بگیرد. این که چقدر زمان می‌گیرد، دقیقا در جریان نیستم، اما فکر نکنم که در سال ۱۴۰۰ بتوانند در همه افغانستان‌ این پروژه‌ها را طرح و آب‌رسانی بکنند در سرتاسر افغانستان."

از دید آگاهان نبود سیستم معیاری در بخش آب، حفر چاه‌های بی‌رویه و برخی عامل‌های دیگر سبب شده تا سطح آب زمین پایین و دسترسی به آن مشکل شود.

XS
SM
MD
LG