لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۴

خواهر مارک فرریکس: مردم افغانستان در پیدا کردن برادرم کمک کنند


مارک فرریکس امریکایی که در افغانستان ناپدید شده است.
مارک فرریکس امریکایی که در افغانستان ناپدید شده است.

یک سال پس از ناپدید شدن مارک فرریکس، شهروند امریکا در افغانستان، اکنون خواهرش برای پیدا کردن او خواستار همکاری مردم افغانستان شده است.

شارلن کاکورا در پیام صوتی به رادیو آزادی از آدم‌ربایان خواسته که برادرش را رها کنند: "مارک امیدوارم اگر این پیام را که می‌شنوی، خوب باشی. خانواده‌ات از روزی که ناپدید شدی سخت کار می‌کنند تا تو را سالم پیدا کنند. ما از همه توانایی خود استفاده می‌کنیم تا تو را سالم به خانه برگردانیم. مارک، نگرانت شدیم و دوستت داریم."

مارک فرریکس از سال ۲۰۱۰ میلادی در پروژه‌های عمرانی در افغانستان کار می‌کرد و در ماه فبروری پارسال ناپدید شد.

خواهرش می‌گوید آقای فرریکس در ده سال حضورش در افغانستان، خدمات زیادی برای مردم این کشور کرده و اکنون از شهروندان افغانستان می‌خواهد که اگر کوچکترین سرنخی از سرنوشت برادرش دارند، برای پیدا کردنش همکاری کنند: "برای هر کسی که این پیام را می‌شود، می‌خواهم که به ما کمک کند تا برادرمان را پیدا کنیم. او در شروع سال ۲۰۲۰ ربوده شد و تا کنون نتوانسته به خانه برگردد. او در سال‌هایی که در افغانستان بود، خدمات زیادی انجام داد. همه می‌دانیم که خانواده مهم‌ترین بخش زندگی است و ما امیدواریم او زودتر به خانه برگردد."

ادوارد نِد پرایس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده امریکا، در یک‎‌سالگی ناپدیدشدن آقای فرریکس در ایمیلی به رادیو آزادی گفت که تا "زمان بازگشت سالم او به خانه، از تلاش برای پیدا کردنش دست نخواهد کشید."

این در حالیست که راس ویلسن سرپرست سفارت امریکا در کابل به روز جمعه پنجم ماه فبروری در سالیاد اختطاف آقای فوریکس از مردم‌ افغانستان خواست در صورت داشتن اطلاعات در مورد بودوباش او دست به کار شوند و اطلاعات را شریک سازند. ​راس ویلسن سرپرست سفارت امریکا در کابل

وزارت خارجهٔ امریکا برای هر اطلاعی که منتج به پیدا کردن آقای فرریکس شود، از طریق دفتر "جوایز برای عدالت" بیش از ۵ میلیون دالر جایزه تعیین شده است.

رادیو آزادی خواست در باره تلاش‌های نهادهای امنیتی و استخباراتی برای پیدا کردن این امریکایی ربوده شده در کشور، دیدگاه وزارت امور داخله و شورای امنیت را داشته باشد اما آنان با وجود دریافت سوالات رادیو آزادی حاضر به پاسخ‌گویی نشدند.

بر بنیاد خبرنامهٔ سفارت امریکا در کابل، آقای فرریکس مردی سفید پوست با ۱۸۰ سانتی متر قد، دارای موهای قهوه‌ای و چشم‌های میشی است.

او هنگام ناپدید شدن حدود ۸۶ کیلوگرام وزن داشت و یک زخم یک اینچی در گونۀ چپش نیز دارد.

XS
SM
MD
LG