لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۵۲

امرالله صالح: آمر حوزه پنجم امنیتی کابل فراموش نخواهد شد، انتقام می‌گیریم


امرالله صالح معاون نخست رئیس جمهور افغانستان
امرالله صالح معاون نخست رئیس جمهور افغانستان

امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان در صفحه فیسبوکش نوشته که محمد زی کوچی آمر حوزه پنجم امنیتی شهر کابل در حمله طالبان کشته شده است.

آقای صالح نوشته: "من هر منسوب قوای مسلح افغانستان را برادرم می‌دانم. امروز یکی از این برادرانم و همکارانم را طالبان شهید ساختند. محمدزی کوچی صاحب منصب سنگین - با وقار و پاک بود. آهسته آهسته بر وضعیت حوزه پنجم از دید اطلاعاتی مسلط شده بود. صد روز باهم کار کردیم. فراموش نمی‌کنم و انتقام خواهم گرفت."

از سوی هم شورای عالی مصالحه ملی با نشر یک اعلامیه انفجارهای امروز چهارشنبه در شهر کابل را محکوم و با خانواده های قربانیان ابراز غم‌شریکی کرده است.

در اعلامیه به نقل از عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان این حملات بزدلانه و مغایر تمام اصول و ارزش های اسلامی و انسانی خوانده شده است.

در اعلامیه گفته شده که ادامه حملات نشان می‌دهد که "دشمنان مردم افغانستان بر طبل جنگ و خون‌ریزی می‌کوبند، تعهد و باور به صلح و آشتی ندارند."

گروه طالبان تا کنون در این مورد چیزی نگفته است.

محمدزی کوچی آمر حوزه پنجم امنیتی پولیس شهر کابل در انفجار ماین امروز چهارشنبه 22 دلو مطابق دهم فبروری 2021 کشته شد
محمدزی کوچی آمر حوزه پنجم امنیتی پولیس شهر کابل در انفجار ماین امروز چهارشنبه 22 دلو مطابق دهم فبروری 2021 کشته شد

قبل از این یک منبع امنیتی به رادیو آزادی گفته بود که آمر حوزه پنجم امنیتی پولیس و دو محافظش در یکی از انفجارهای امروز چهارشنبه شهر کابل کشته شدند.

قوماندانی امنیه کابل در یک بیان که صبح امروز به رسانه ها فرستاده نوشته که سه انفجار صبح امروز چهارشنبه (۲۲ دلو) در کابل دو کشته و پنج زخمی برجای گذاشته.

پولیس کابل گفته که انفجار اول ساعت ۰۸:۳۸ دقیقه در مربوطات ناحیه دوم ساحه قوای مرکز، یک عراده واسطه نوع فورتینر را هدف قرار داده که در نتیجه آن چهار تن زخمی شده اند.

در انفجار دوم به گفته پولیس حوالی ساعت ۰۸:۵۵ دقیقه در نزدیکی چهار راه بره‌کی، یک عراده واسطه نوع لندکروزر هدف قرار گرفته در نتیجه ۲ تن کشته و یک تن دیگر زخمی شده است.

پولیس کابل همچنان از وقوع یک انفجار در ولسوالی پغمان خبر داده که تلفات در پی ندارد.

کابل از آغاز این هفته شاهد چندین حمله انفجار ماین مقناطیسی بوده که تلفات زیادی نیز در پی داشته است.

مقامات حکومتی گروه طالبان را مسئول این انفجارها می‌داند. طالبان اما دست داشتن در اکثر این حمله‌ها را رد کرده است.

XS
SM
MD
LG