لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۳۱

سرپرست وزارت معارف: پیشرفت در عرصه کیفیت آموزش ناکافی‌است


یکی از مکاتب ولایت ارزگان
یکی از مکاتب ولایت ارزگان

‎اگر چه وزارت معارف افغانستان در ۲۰ سال گذشته در زمینه‌سازی آموزش پیشرفت قناعت‌بخشی داشته، اما سرپرست این وزارت پیشرفت در عرصۀ کیفیت آموزش را ناکافی می‌داند.

رنگینه حمیدی روز سه‌شنبه (۲۸ دلو) در برنامه سالانه "حساب‌دهی دولت به ملت" گفت که در یک‌سال گذشته این وزارت در عرصه بهبود کیفیت تلاش کرده‌است: "ما روی کمیت زیاد کار کرده‌ایم، اما از این پس بر کیفیت کار می‌کنیم. با تیم رهبری جدید روی پالیسی تازه موافقت کرده و از این پس هدف اصلی وزارت معارف مکتب‌ها است. اگر ما پالیسی خود را مکتب‌محور کنیم، به این باور هستیم با خدماتی که ما می‌خواهیم کیفیت را به دانش‌آموزان برسانیم،‌ ان‌شاءالله می‌رسیم."

رنگینه حمیدی سرپرست وزارت معارف افغانستان
رنگینه حمیدی سرپرست وزارت معارف افغانستان

خانم حمیدی گفت که در سال ۱۳۹۹ در سراسر کشور ۶۵۰ مکتب جدید ساخته شده. به گفته او با آمدن اصلاحات از این پس به همه مکتب‌های کشور توجه می‌شود تا بربنیاد سیستم منظم، کیفیت آموزش بالا برود.

این در حالی‌ است که چندی پیش محمداشرف غنی رئیس جمهوری در مراسم گشایش مکتبی در ولایت خوست با انتقاد از وزارت معارف گفت که هنوز هم از لحاظ کیفیت در نصاب درسی مشکل وجود دارد.

اما خانم حمیدی می‌گوید که برای حل این مشکل در سال آینده کتاب‌های جدید چاپ و توزیع خواهد شد.

شاگردان در یکی از مکاتب ولایت جوزجان
شاگردان در یکی از مکاتب ولایت جوزجان

به گفته سرپرست وزارت معارف، ۱۲ میلیون و دوصد هزار جلد کتاب جدید چاپ شده در سراسر کشور به دانش‌آموزان توزیع خواهد شد. او افزود که ۳۷ میلیون کتاب دیگر زیر چاپ است.

خانم حمیدی از تکمیل نصاب تعلیمات اسلامی در سال ۱۳۹۹ نیز خبر داد و گفت که در این بخش دو میلیون و دوصد هزار جلد کتاب درسی آماده شده‌است.

پیش از این اختلافات زیادی در مورد نصاب تعلیمات اسلامی وزارت معارف وجود داشت و در چند سال گذشته تکمیل نشده‌ بود.

XS
SM
MD
LG