لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۳ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۲

اندرابی: به شکایات در مورد اخاذی از سوی پولیس، خودم رسیدگی می‌کنم


مسعود اندرابی وزیر داخله افغانستان
مسعود اندرابی وزیر داخله افغانستان

مسعود اندرابی وزیر داخله افغانستان در واکنش به اعتصاب کاری شرکت‌های باربری گفته است که پس از این خودش به شکایات در مورد اخاذی از سوی پولیس رسیدگی خواهد کرد.

شرکت‌های ترانسپورتی باربری در اعتراض به آنچه که اخاذی‌های غیرقانونی در شاهراه‌ها گفته اند، با روند اعتصاب کاری صرافان و تاجران پیوستند.

مسئولان این شرکت‌های ترانسپورتی باربری گفته اند که دیگر در برابر اخاذی‌های غیرقانونی پولیس و افراد مسلح غیرمسئول خاموشی اختیار نمی‌کنند.

احمد شاه درانی مسئول شرکت باربری احمدشاه ابدالی گفته که اخاذی‌های غیرقانونی برفعالیت آنها تاثیر منفی گذاشته است.

آقای درانی افزود: "خانه وزیر داخله آباد. او بارها در نشست‌ها با ما چنین اظهاراتی داشته است اما این مشکل حل نمی‌شود. برای جلوگیری از این اخاذی‌ها و دزدی‌ها باید یکی دو قوماندان خلع رتبه شوند. وزیر داخله امر می‌کند اما اوامر او عملی نمی‌شود."

محمد آصف مسئول شرکت‌های ترانسپورتی شمال افغانستان نیز شکایت‌های مشابه را مطرح می‌کند. او می‌گوید: "شماری از شرکت‌های ترانسپورتی هنوز فعالیت دارند اما باید گفت که در تمام شاهراه‌های کشور اخاذی‌های غیرقانونی صورت می‌گیرد. در کنار پولیس گروه‌های مسلح غیرمسئول نیز اخاذی می‌کنند. خواست ما این است که جلو چنین خود سری‌ها گرفته شود."

این اعتراض‌ها مسعود اندرابی وزیر داخله را نیز واداشته تا از اقدامات جدی در برابر اخاذی‌های غیرقانی سخن بگوید.

آقای اندرابی روز چهارشنبه در صفحه فیسبوک خود نوشته که پس از این خود او به موضوع اخاذی‌های غیر قانونی از شرکت‌های ترانسپورتی رسیدگی خواهد کرد.

آقای اندرابی دو شماره تلفون را نیز مشخص کرده که در صورت رو به رو شدن با اخاذی‌های غیرقانونی مردم به مسئولان این وزارت تماس بگیرند.

در همین حال طارق آرین سخنگوی وزارت داخله به رادیو آزادی گفته که برای جلوگیری از اخاذی‌های غیرقانونی، این وزارت تیم‌های سیار را ایجاد کرده است.

او گفته که:‌"شخص وزیر داخله مسئولیت اخاذی‌های غیرقانونی را دنبال می‌کند. ۱۸۶ مامور پولیس که از آنها شکایت شده بود، از وظایف شان برکنار شدند. به شکایت‌ها رسیدگی می‌شود از طریق شماره ۱۱۹ پولیس نیز شکایت‌ها ثبت می‌شود، با یک تفکیک به موضوع اخاذی‌های غیرقانونی پرداخته می‌شود و هرکسی که در آن دخیل باشد با او برخورد جدی صورت می‌گیرد."

آرشیف: شاهراه هرات- فراه
آرشیف: شاهراه هرات- فراه

شرکت‌های ترانسپورتی باربری از دو هفته به این‌سو به دلیل اخاذی‌های غیر قانونی در شاهراه‌های افغانستان اعتصاب کاری کرده اند.

اعتصاب کاری این شرکت‌ها نه تنها روی بهای مواد سوخت تاثیر منفی برجای گذاشته بلکه باعث افزایش بهای مواد خوراکی نیز شده است.

XS
SM
MD
LG