لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۷

دی نشنل: افغانستان در تاریک‌ترین وضعیت در ۲۰سال به این‌سو قرار دارد


شماری از روزنامه‌های جهان
شماری از روزنامه‌های جهان
  • دی نشنل

روزنامۀ دی نشنل دریک عنوان خود می‌نویسد درحالیکه امریکا درمورد خروج نیروهای خود از افغانستان غور می‌کند این کشور در تاریک‌ترین وضعیت خود از بیست سال به این سو قرار دارد.

این روزنامه انگلیسی زبان که از امارات نشر می‌شود درادامه می‌نویسد که قتل‌ها و انفجارات هدفمند تقریباً روزانه درکابل رخ می‌دهد. و درحالیکه گفتگوی صلح میان دولت و طالبان درقطر بعد ازیک توقف روز دوشنبه گذشته از سرگرفته شد جنگ در ولایت‌ها نیز جریان دارد.

روزنامه می‌افزاید با نزدیک شدن ضرب‌الاجل خروج نیروهای امریکایی از افغانستان درماه می، این سوال مطرح می‌شود که وضعیت نیروهای افغان که به حمایت امریکا سخت متکی اند چگونه خواهد شد؟

روزنامه از قول شهرزاد اکبر رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان می‌نویسد که در اشاره به حملات اخیر و نا‌طمینی نسبت به آینده گفته است: "این تاریک‌ترین لحظۀ بعد از سال ۲۰۰۱ می‌باشد."

دی نشنل می‌نویسد هنوز دربارۀ خروج نیروهای امریکایی تصمیم گرفته نشده است، ولی نیروهای دفاعی امنیتی افغان اگرچه برای دراز مدت کافی تجهیز و تمویل نشده اند، در آرامی آیندۀ کشور نقش قاطعانه خواهند داشت.

روزنامه از قول شاه محمود میاخیل معاون اول و سرپرست وزارت دفاع افغانستان می‌نویسد که آمادگی برای موسم آینده جنگ با افزایش عملیات نیروهای خاص گرفته شده است. او گفته است که هیچ منطقه کشور سقوط نخواهد کرد.

درحالیکه روزنامه دی نشنل به اوضاع امنیتی افغانستان پرداخته، ویب سایت مشهور زیمبابوین که مطالب هفته نامه‌های این کشور را نشر می‌کند می‌نویسد که تیم کریکت زمبابوی برای مسابقات ماه آیندۀ خود دربرابر تیم افغانستان اردوگاه تمریناتی خود را درابوظبی برگزار کرده است. بعد از آزمایش کرونا دیده شد که هیچ یکی از بازیکنان تیم زیمبابوی به ویروس کرونا مبتلا نیست.

تیم‌های افغانستان و زیمبابوی ضمن این مسابقات دو بازی تیست وسه بازی بیست اوره دارند.

فرید هوتک سخنگوی کریکت بورد افغانستان هم روز چهارشنبه به رادیو آزادی گفت که تیم ملی برای این مسابقات آمادگی کامل دارد.

نشریه می‌نویسد که درآغاز تصمیم گرفته شده بود که این سلسله مسابقات درجنوری گذشته در سلطنت عمان دایرشود، اما کریکت بورد افغانستان درماه فبروری تایید کرد که مسابقات درامارات متحدۀ عربی برگزار خواهد شد.

اولین بازی تیست قرار است بتاریخ دوم مارچ یا روز سه شنبه آینده برگزار شود.

نشریه کریکترکر می‌نویسد که راشد خان ستارۀ کریکت افغانستان که انگشت وی هنگام بازی در سوپرلیگ پاکستان زخمی شد قرار است دراولین بازی تیست دربرابر زیمبابوی اشتراک نکند.

XS
SM
MD
LG