لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۲

معترضان خواستار برکناری والی غور شدند


معترضان در ولایت غور
معترضان در ولایت غور

صبح امروز یکشنبه دهم حوت د‌ه‌ها تن از باشندگان ولایت غور در شهرفیروزکوه مرکز این ولایت دست به اعتراض زده و خواهان برکناری نورمحمد کوهنورد والی این ولایت شدند.

یکی از اعتراض‌ها این است که والی غور نتوانسته امنیت را برقرار کند.

عبدالباقی یکی از معترضان است. او به رادیو آزادی گفت: " این والی را نمی‌خواهیم، از روزی که این آدم آمده، نا امنی به اوجش رسیده. شاهراه ها مسدود است و صدها موتر در پنج کیلومتری ایستاد است. تمام زن و بچه مردم در کوه با خنکی دست و پنجه نرم می‌کنند."

عبدالسلام حیدری معترض دیگر به رادیو آزادی گفت: " والی غور امنیت ولایت غور را تأمین کرده نتوانسته، مدیریت درست ندارد. ما خواهان این هستیم که این آدم را برکنار کنند."

معترضان دروازه مقام ولایت را بسته اند و هشدار می‌دهند تا برکناری آقای کوهنورد والی این ولایت دست از اعتراض برنخواهند داشت.

به تازگی گروه از افراد که حکومت آن را به طالبان نسبت می‌دهد، سه عضو خانواده بسم الله عادل خبرنگار و مدیر مسئول رادیو صدای غور که یکماه قبل از سوی افراد ناشناس به قتل رسید، را کشتند، پنج تن را زخمی و سه تن دیگر را با خود برده اند.

اعتراضات در ولایت غور
اعتراضات در ولایت غور

عبدالظاهر تمیم نماینده مردم غور در ولسی جرگه است.

او هم از کار کرد والی غور انتقاد می‌کند: "متأسفانه قانون شکنی هایی که توسط والی غور صورت گرفت، بی برنامه گی ها و اختلافات قومی که توسط این آدم آمد و از همه بیشتر نا امنی ها به داخل شهر فیروزکوه رسیده، مردم را به ستوه آورده و مردم دست به تظاهرات زدند و خواستار برکناری او شدند."

روزگذشته نهاد های جامعه مدنی ولایت غور نیز با پخش اعلامیه ای هفت ماده ای از وضعیت امنیتی و حکومتداری در این ولایت انتقاد کرده بود.

محمد حسن حکیمی هماهنگ کننده نهاد های مدنی ولایت غور است: "وضعیت در ولایت غور از نگاه امنیتی، فساد، مدیریت و رسیدگی به خواست های مردم واقعاً نگران کننده است و بحث کلان مشکلات از ضعف و ناتوانی اداره محلی بخصوص والی است، که هر روز درگیر است با ادارۀ داخل خود و مردم."

نورمحمد کوهنورد والی غور به تماس‌های مکرر تلفونی رادیو آزادی برای تبصره در مورد اعتراض های امروز در این ولایت پاسخ نداد.

معترضان در ولایت غور
معترضان در ولایت غور

محمد عارف عابر سخنگو والی غور نیز تا اکنون به تماس‌ها برای اظهار نظر در مورد خواست معترضان پاسخ نداده است.

اما هفته گذشته نور محمد کوهنورد والی غور در برنامه ولایت به ولایت رادیو آزادی، وضعیت امنیتی را در غور خوب خواند.

هنوز مقام‌ها در کابل در این مورد اظهار نظر نکرده اند.

نور محمد کوهنورد در ماه ثور سال روان به عنوان والی غور کارش را آغاز کرد.

او پیش از این به عنوان رئیس امنیت ملی غور کار می‌کرد و بعداً به تقاعد سوق داده شد.

XS
SM
MD
LG