لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۷

وزیر داخله افغانستان: پولیس به وظیفه اصلی‌اش بر خواهد گشت


آرشیف، پولیس افغانستان در جریان عملیات نظامی در ولایت غزنی
آرشیف، پولیس افغانستان در جریان عملیات نظامی در ولایت غزنی

مسعود اندرابی وزیر داخله افغانستان گفته که پولیس به زودی به وظیفه اصلی خود یعنی مبارزه با جرایم و مواد مخدر و اجرای قانون برخواهد گشت.

آقای اندرابی در برنامه حسابدهی دولت به ملت گفت که برنامه استراتژیکی در این زمینه تصویب شده و در حال عملی شدن است: "بربنیاد این پلان پولیس از نقش جنگ به وظیفه اصلی خود که تنفیذ قانون است، برگشتانده خواهد شد. توانایی پولیس در بخش‌های گوناگون افزایش خواهد یافت به ویژه در زمینه جرم‌های سازمان یافته و مواد مخدر. همچنین خدماتی که از سوی وزارت داخله ارائه می‌شود در این پلان جدید گنجانیده شده است."

آقای اندرابی افزود که این برنامه پارسال تصویب شد و براساس آن، ۶۰۰۰ پوسته پولیس در سراسر این کشور به ۳۷۰۰ کاهش یافته و در شش ماه گذشته ۵۰۰۰ پولیس محافظتی نیز به وظایف اصلی خود برگشته‌اند.

او همچنین گفت که براساس این برنامه، آمار پولیس زن نیز از ۴۰۰۰ تا سال ۲۰۲۴ میلادی به ۱۰۰۰۰ افزایش خواهد یافت.

اندرابی: براساس این برنامه، آمار پولیس زن نیز از ۴۰۰۰ تا سال ۲۰۲۴ میلادی به ۱۰۰۰۰ افزایش خواهد یافت.
اندرابی: براساس این برنامه، آمار پولیس زن نیز از ۴۰۰۰ تا سال ۲۰۲۴ میلادی به ۱۰۰۰۰ افزایش خواهد یافت.

وزیر داخله افغانستان افزود که در ۱۱ ماه گذشته ۱۶۲۸۶ رویداد جرمی در این کشور رخ داده که در ارتباط به ۱۳۳۴۳ رویداد آن ۱۱۳۶۹ نفر مشکوک بازداشت شده و ۲۹۴۴ تن دیگر تحت پیگرد قرار دارند.

این در حالی است که رویدادهای امنیتی به‌ویژه انفجار ماین‌های مقناطیسی و قتل‌های هدفمندانه در افغانستان بخصوص در شهر کابل افزایش یافته و باشنده‌های این شهر را سخت نگران کرده است.

اما وزارت داخله افغانستان گفته که در سه ماه گذشته در ارتباط به رویدادهای امنیتی در شهر کابل، حدود ۴۰۰ تن بازداشت شده‌اند.

مسعود اندرابی همچنین ادعا کرد که طالبان در سال جاری تصمیم داشتند که ولایت‌های هلمند و کندهار را به محاصره خود درآورند، اما شکست خوردند و تنها در جنگ ولسوالی ارغنداب ۶۰۰ طالب کشته شدند.

آقای اندرابی تاکید کرد که در ارتباط به قتل‌های هدفمندانه و جنگ‌های ولایت‌های هلمند و کندهار در صفوف طالبان درز ایجاد شده اما او در مورد دلیل آن اظهار نظر نکرد.

اما ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در صحبت با رادیو آزادی این سخنان آقای اندرابی را رد کرد و آنرا پروپاگند خوانده است.

XS
SM
MD
LG