لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۳ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۴

وال ستریت ژورنال: مخالفت جو بایدن با جنگ‌های دایمی آزمایش می‌شود


 آرشیف، شماری از روزنامه های جهان
آرشیف، شماری از روزنامه های جهان

وال ستریت ژورنال

مخالفت رئیس جمهور بایدن در برابر جنگ‌های دایمی در افغانستان آزمایش می‌شود عنوان یک مطلب رونامه وال ستریت ژورنال است.

روزنامه در ادامه می‌نویسد که رئیس جمهور امریکا در یکی از مهم‌ترین تصامیم خود فیصله خواهد کرد که آیا همه سربازان امریکایی را از افغانستان خارج کند یا نه.

روزنامه می‌افزاید اگر چه رئیس جمهور بایدن در این روزها بیشتر مصروف واکنش در برابر کرونا و نزاع ایران می‌باشد ولی مسئله خروج سربازان امریکایی از افغانستان را نیز پیشرو دارد که در مورد باید تصمیم بگیرد.

پیش از این سه رئیس جمهور دیگر امریکا با این سوال روبرو شده اند. همه وعده کرده بودند که سربازان را از افغانستان خارج می‌کنند. ولی هیچ یکی آن‌ها موفق نشد. و به همین خاطر جنگ افغانستان نه تنها به طولانی‌ترین جنگ خارجی برای امریکا تبدیل شده بلکه سبب نگرانی هم شده است.

وال ستریت ژورنال می‌نویسد که بایدن در عملی ساختن وعدۀ خود برای خاتمه بخشیدن به جنگ‌های دایمی به این واقعیت در افغانستان روبرو خواهد شد که جنگ و خشونت در این کشور بعد از توافق‌نامه قطر افزایش یافته و کم نشده است.

در این میان زلمی خلیل‌زاد نماینده خاص امریکا برای صلح افغانستان در ادامه تلاش‌های خود برای صلح روز دوشبنه در کابل با رئیس جمهور غنی و عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحۀ ملی ملاقات کرد.

ارگ ریاست جمهوری گفت که جانبین روی گام بعدی روند صلح و تسریع این روند گفت‌وگو کردند.

کریک انفو

وب‌سایت کریک انفو با آغاز مسابقات کریکت میان تیم‌های افغانستان و زیمبابوی می‌نویسد که احمد شاه پاکتین اولین ریفری از افغانستان است که بازی تست را در میدان داوری می‌کند.

نشریه می‌نویسد پاکتین ۴۴ ساله که از سال ۲۰۱۷ به این‌سو داور مسابقات بوده، قبل از مسابقات تست، در پانزده مسابقه یک روزه بین‌المللی و بیست مسابقه بیست آوره داوری کرده است. او قبل از این صرف یک بازی تست میان تیم‌های افغانستان و آیرلند را از طریق تلویزیون داوری کرده بود.

نشریه از سه ریفری دیگر افغان، احمدشاه درانی، بسم الله جان شنواری و عزت‌الله صافی هم چون داوران بازی‌های بین‌المللی کریکت نام گرفته است.

بازی دیروز تست میان تیم‌های افغانستان و زیمبابوی بسیار نیرومند بود. توپ اندازان زیمبابوی توانستند که همۀ بازیکنان افغان را با ۱۳۱ رنز از میدان خارج سازند. تیم افغانستان هم با قوت بازی کرد. و تیم زمبابوی توانست که در آور ۳۹ با از دست دادن ۵ بازیکن خود ۱۳۳ رنز یا امتیاز کسب کند.

XS
SM
MD
LG