لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۶

وزیر خارجه بریتانیا درباره خطرهای رژیم استبدادی هشدار می‌دهد


دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا
دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا

انتظار می‌رود وزیر خارجه بریتانیا از خطرهای ناشی از رژیم‌های استبدادی هشدار دهد.

سخنرانی دومینیک راب وزیرخارجه بریتانیا در فورم امنیتی اسپن در ایالات متحده امروز (۱۷ مارچ) برنامه ریزی شده که در آن او رژیم‌های دیکتاتوری را با دموکراسی مقایسه خواهد کرد.

او در این سخنرانی‌اش هشدار خواهد داد که دموکراسی در سرتاسرجهان در حال عقب‌گرد است و از خطرهای ناشی از رژیم‌های استبدادی هم صحبت خواهد کرد.

مرکز خبر رادیو آزادی براساس نسخه‌ای از این سخنرانی که به دسترس خبرگزاری رویترز قرار گرفته می‌گوید، آقای راب همچنان سیاست خارجی و دفاعی بریتانیا را هم واضح می‌کند که دیروز سه‌شنبه ۱۶ جولای اعلام شد.

او از این سیاست به عنوان " نیروی نیک در جهان" یاد خواهد کرد و همچنان قرار است بگوید که نهادهای دموکراتیک جهانی از زمان پایان جنگ سرد در سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۰ تحت بزرگ‌ترین تهدید قرار دارند.

به اساس گزارش، راب پیش‌بینی خواهد کرد که تولید اقتصادی مجموعی رژیم‌های استبدادی در دهه آینده ممکن است از نظام‌های دموکراسی در جهان افزایش یابد.

پس از همه‌پرسی ۲۰۱۶ میلادی که مردم در بریتانیا برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای مثبت دادند، این کشور به دنبال نقشی جدید در صحنه جهانی بوده تا به تعهدش باقی بماند.

یعنی که پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، بریتانیا می‌تواند نفوذ خود در سرتاسر جهان را حفظ کند و رونق اقتصادی بیشتری به ارمغان بیاورد.

راب در سخنرانی امروزش سعی خواهد کرد تا نشان دهد که بریتانیا در حال حاضر استراتیژی لازم را برای برآورده کردن تعهدات خود دارد و نکتۀ اساسی در این طرح یافتن نقش عمده در حمایت از دموکراسی‌ها و ایجاد یک سیستم بین‌المللی جدید مبتنی بر ارزش‌های دموکراتیک است.

XS
SM
MD
LG