لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۷

جرمنی در تلاش مهار کردن موج سوم ویروس کرونا


واکسین آسترازنکا
واکسین آسترازنکا

انگیلا مرکل صدراعظم جرمنی می‌گوید، به دلیل افزایش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در سراسر اروپا، به اقدامات عاجل در آن کشور نیاز است.

این اظهارات خانم مرکل بعد از جلسه روز جمعه مقامات ارشد دولت‌های فدرال و ایالتی جرمنی صورت گرفته است.

جرمنی، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا، اینک با موج سوم همه‌گیری ویروس کرونا و این بار با نوع بریتانیایی این ویروس روبرو است.

انگیلا مرکل صدراعظم جرمنی گفته است امید او جلوگیری از شیوع بیشتر همه گیری ویروس کرونا بدون اعلام وضعیت اضطراری است، اما به گفته او اگر به گسترش شیوع همه‌گیری کووید ۱۹ در روزهای اخیر دیده شود، این امکان وجود ندارد.

مقامات توافق کرده بودند اگر موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا از ۱۰۰ هزار تن در یک هفته بگذرد، محدودیت‌ها را وضع خواهند کرد.

به اساس اطلاعات موسسه رابرت کوچ در جرمنی، موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در هفت روز تا ۱۸ مارچ از ۱۰۰ هزار تن به ۹۵.۶ هزار تن رسیده است.

پیش از این ینس سپان وزیر صحت جرمنی هشدار داده بود که واکسین‌های کرونا به تنهایی نمی‌توانند موج سوم همه‌گیری کووید ۱۹ را متوقف کنند، زیرا کمپاین تولید واکسین در جرمنی و سایر مناطق اروپا به دلیل تولید و انتقال آن کند است.

ینس سپان همچنان گفته است، واکسین کافی برای توقف موج سوم همه‌گیری کووید ۱۹ در اروپا وجود ندارد و اگر واکسین هم آماده باشد، به گفته او واکسین کردن افراد در معرض خطر چند هفته طول خواهد کشید.

انگیلا مرکل صدراعظم جرمنی
انگیلا مرکل صدراعظم جرمنی

انگیلا مرکل، صدراعظم جرمنی گفته است، هدف مهم تسریع و ساده سازی کمپاین واکسیناسیون است.

خانم مرکل ابراز امیدواری کرده که تا پایان تابستان، همۀ شهروندان جرمنی ویروس ضد کرونا شوند.

ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها در چندین ایالت جرمنی وضع شده و انتظار می‌رود که مقامات این کشور روز دوشنبه این ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها را تمدید کنند.

پولند، فرانسه و تعدادی دیگر از کشورهای اروپایی نیز در روزهای گذشته ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها را دوباره وضع کرده اند، تا موج سوم همه‌گیری ویروس کرونا را در اروپا متوقف کنند.

XS
SM
MD
LG