لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۸

وزارت دفاع افغانستان: عملیات علیه علیپور در بهسود ادامه دارد


عبدالغنی علیپور
عبدالغنی علیپور

وزارت دفاع افغانستان عبدالغنی علیپور و همراهانش را "گروه تروریستی" خوانده و گفته که عملیات علیه او در ولسوالی بهسود ولایت میدان‌وردک ادامه دارد.

سرپرست وزارت دفاع افغانستان به ادامه عملیات علیه عبدالغنی علیپور در ولسوالی بهسود ولایت میدان‌وردک تأکید کرده و او و همراهانش را "گروه هراس‌افگن خوانده است.

یاسین ضیا روز شنبه( ۷ حمل)‌ در نشست خبری شورای امنیت ملی گفت هرگروهی که در برابر دولت بایستد و وضعیت را مختل کند، گروه تروریستی است و باید سرکوب شود.

او افزود: "عملیات ما که [در بهسود] آغاز شده، ادامه دارد. عملیات علیه کسانی که هلیکوپتر ما را در ولسوالی بهسود سقوط داده‌اند و هم گروه‌هایی که مردم را اذیت می‌کنند و راه را مسدود کرده‌اند، هردو گروه تروریستی است و برضد آنها عملیات ادامه می‌یابد."

یاسین ضیا سرپرست وزارت دفاع افغانستان
یاسین ضیا سرپرست وزارت دفاع افغانستان

آقای ضیا افزود که نیروهای دفاعی در بهسود به نیازمندان کمک غذایی اضطراری توزیع کرده‌اند و این کمک‌ها ادامه دارد.

به گفته سرپرست وزارت دفاع افغانستان، برای ترمیم خانه‌ها و مارکیت‌هایی که در محل به نحوی در درگیری‌ها آسیب دیده، کار آغاز شده و باشندگان محل از نیروهای امنیتی و دفاعی خرسند هستند.

در این حال حمیده اکبری عضو ولسی جرگه گفته که علیپور هراس‌افگن نیست بلکه تلاش می‌کند از مردم خود دفاع کند.

نیروهای امنیتی افغانستان
نیروهای امنیتی افغانستان

در همین حال شماری از باشندگان محل گفته‌اند که نیروهای امنیتی و دفاعی در برابر مردم عملکرد جدی داشته در حمله‌های هوایی آنها به مردم خسارات زیادی وارد شده است.

محمد باقر سعیر، از بزرگان ولسوالی بهسود به رادیو آزادی چنین گفت: "در حملات هوایی نیروهای امنیتی سه یا چهار هوتل، پنج یا شش دکان و همچنین چندین خانه مردم که با آقای علیپور هیچ ربطی نداشتند، ویران شده‌اند. با مردم محل رفتار غیرمتعارف شده و حتی خلاف تمام معیارها شبانه به خانه‌های مردم رفته و تلاشی کرده‌اند."

وزارت دفاع پس از سرنگونی هلیکوپتری این وزارت در بهسود، که باعث کشته شدن ۹ تن شد و وزارت دفاع آن را به افراد آقای علیپور، فرمانده محلی نسبت داده، عملیات را در این ولسوالی آغاز کرد.

وزارت دفاع افراد مسلح آقای علیپور را «افراد مسلح غیرمسئول» می‌خواند و گفته که دوازده تن از این افراد در عملیات نیروهای دولتی کشته و شش تن دیگر زخمی شده‌اند.

در همین حال یاسین ضیا سرپرست وزارت دفاع گفته که عبدالغنی علیپور هنوز بازداشت نشده و تلاشهای نیروهای امنیتی و دفاعی برای گرفتاری او و همراهانش ادامه دارد.

XS
SM
MD
LG