لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۲

شکایت باشندگان کندز از حضور دزدان در مسیر راه‌های‌ این ولایت


کندز ولسوالی امام صاحب
کندز ولسوالی امام صاحب

باشندگان شماری از ولسوالی‌های ولایت کندز در مسیر راه‌های‌شان از موجودیت دزدان مسلح شکایت می‌کنند.

نگرانی‌ها از موجودیت دزدان مسلح و تهدیدهای امنیتی در مسیر راه‌های عمومی ولایت کندز تازگی ندارد.

اما باشندگان ولسوالی‌های امام‌صاحب و دشت‌ارچی کندز می‌گویند که اخیراً نسبت به هروقت دیگر در مسیر راه‌های این ولسوالی‌ها سطح دزدی‌های مسلحانه افزایش یافته.

عبدالحکیم ۴۰ ساله یکی از باشندگان ولسوالی امام‌صاحب کندز در این باره گفت: "می‌خواستیم همرای فامیل به امام‌صاحب برویم در مسیرراه ۴ نفر مسلح ما را ایستاد کرده‌اند و موتر را از راه عمومی منحرف کرده‌اند. بالاخره تمامی اموال و دارایی مسافرین که در او موتر بودن به شمول ما به سرقت برد‌ه اند. واقعاً که این وضعیت خیلی نگران کننده است."

کندز، ولسوالی امام صاحب
کندز، ولسوالی امام صاحب

شماری از باشندگان این ولسوالی‌ها می‌گویند که صبح وقت و بعد از شام رفت‌وآمد در مسیر ولسوالی‌های دشت‎ ارچی و امام‌صاحب به قیمت جان‌شان تمام می‌شود.

فضل‌الرحمان ۳۶ ساله یکی از باشندگان ولسوالی دشت ارچی کندز هم موافق است.

او می‌گوید: "امیدوار هستم که حکومت محلی در کندز در قسمت تدابیر امنیتی این مسیر هرچه عاجل اقدام بکند. بخاطری‌که مردم از این ناحیه خیلی رنج می‌برند. بخاطری‌که از یک طرف گروه از مخالفان مسلح باعث نگرانی شهروندان شده و ازسویی هم اگر این افراد مسلح روز به روز تقویت شوند و اینها باعث آزار و اذیت مردم شوند، بدون شک که مردم ملکی بیشتر آسیب‌پذیر می‌شوند."

یکی از شاهراه‌های کندز
یکی از شاهراه‌های کندز

آن‌ها می‌گویند که در ساحاتی مختلف راه‌های عمومی ولسوالی‌های یاد شده دزدان مسلح موترهای مسافرین را متوقف و با تهدید تفنگ پول نقد، مبایل و دیگر چیزهای قیمتی‌شان را می‌گیرند.

جمعه خان ۳۰ ساله یکی از راننده‌های مسیر ولسوالی دشت‌ارچی کندز گفت: "سرقت‌های مسلحانه در مسیر کندز‌دشت ارچی هر روز صورت می‌گیرد. مردم بسیار به تنگ آمده اند. مسئولان امنیتی ما غیر از شعارهای فیسبوکی و غیر از جلسات نمایشی دیگر هیچ کار نداشته اینها."

اما انعام‌الدین رحمانی سخنگوی قوماندانی امنیه کندز به مردم اطمینان می‌دهد و می‌گوید: "برنامه‌ها برای تأمین امنیت شیرخان بندر، مسیرقلعه‌زال، امام‌صاحب و دشت‌ارچی وجود دارد و روی پلان‌ها کار شده. رهبری ملکی و نظامی کندز درقسمت تأمین امنیت مسیرشاهراه‌ها مصمم هستند."

انعام‌الدین رحمانی سخنگوی قوماندانی امنیه کندز
انعام‌الدین رحمانی سخنگوی قوماندانی امنیه کندز

مردم و شماری از تاجران می‌گویند که اگر به زودی در خصوص تأمین امنیت شاهراه‌های عمومی این ولایت گام‌های عملی برداشته نشود، احتمال دارد که تهدیدهای امنیتی درآن بیشتر و رفت و آمد ناممکن شود.

XS
SM
MD
LG