لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۲

بسته‌گان 'سربازی که از سوی همکارانش کشته شد' عدالت می‌خواهند


حسن‌علی، افسر پولیسی که در مربوطات حوزهٔ دهم پولیس کابل در داخل پوسته‌اش کشته شد.
حسن‌علی، افسر پولیسی که در مربوطات حوزهٔ دهم پولیس کابل در داخل پوسته‌اش کشته شد.

نزدیکان حسن‌علی، افسر پولیسی که در مربوطات حوزهٔ دهم پولیس کابل در داخل پوسته‌اش کشته شد، خواستار مجازات عاملان قتل او شده‌اند.

حسن‌علی، افسر پولیسی که روز بیست‌وهفتم حمل در اثر شلیک دو همکارش در محل وظیفه‌اش در مربوطات حوزه دهم پولیس کابل کشته شد.

نزدیکانش می‌گویند اگرچه عاملان قتل اوبازداشت‌ شده‌اند، اما نگران هستند که آن‌ها بدون مجازات آزاد شوند.

غلام رضا، پسر خاله و شوهر خواهر حسن‌علی به رادیو آزادی گفت: "حسن‌علی روز جمعه در پوسته شهرک آریا بود که از حوزه به من زنگ آمد و گفتند که حسن‌علی مجروح شده و به شفاخانه ایمرجنسی انتقال داده شده است. زمانی که من به شفاخانه رفتم، حسن‌علی فوت کرده بود. بعداً که ما پرسان کردیم، قرار گفته‌های فرمانده تولی دوم حوزه دهم، دو همکارش، سردار و فیصل، بین خود مشاجره لفظی کردند و بعداً دست به فیر زدند که بالاخره مرمی به حسن‌علی اصابت می‌کند. ابتدا زخمی و بعداً در مسیر راه شفاخانه جان می‌دهد."

از حسن‌علی بیست‌ونه‌ساله چهار فرزند قد و نیم قد مانده و او تنها نان‌آور خانواده و پدر پیرش بود.

غلام‌رضا، پسر خاله حسن‌علی گفته که پدر او در بستر مریضی قرار دارد و خواهان مجازات عاملان قتل پسرش است.

در همین حال، احمدضیا ضیا، معاون سخنگوی وزارت داخله به رادیو آزادی گفت که عاملان قتل حسن‌علی بازداشت شده‌اند و دوسیه آنها به سارنوالی نظامی فرستاده شده است.

او گفت: "در پیوند به قتل این افسر پولیس دو تن از همکارانش از سوی پولیس بازداشت شده‌اند. پرونده افراد بازداشت شده پس از بررسی‌های ابتدایی به مراجع عدلی و قضایی سپرده شده. اکنون این دو تن تحت نظارت به سر می‌برند."

از سوی دیگر، فردوس فرامرز، سخنگوی فرماندهی پولیس کابل گفته که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که همکاران حسن‌علی او را "سهواً" کشته‌اند.

با آن حال، آقای فرامرز تأکید کرد که پرونده قتل او در سارنوالی نظامی بررسی و عدالت در این زمینه تامین می‌شود.

XS
SM
MD
LG