لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۰۶

نظامیان ارشد امریکا در پی استقرار یک کشتی طیاره‌بردار در نزدیک افغانستان هستند


کشتی طیاره‌بردار یو اس‌اس دوایت دی آیزونهار
کشتی طیاره‌بردار یو اس‌اس دوایت دی آیزونهار

نظامیان ارشد ایالات متحده برای استقرار یک کشتی طیاره‌بردار در نزدیک افغانستان در پی تایید پنتاگون یا وزارت دفاع این کشور اند.

خبرگزاری رویتز به نقل از یک مقام نظامی امریکای که نخواسته نامش گرفته شود گزارش داده که هدف از جاسازی این کشتی طیاره‌بردار در نزدیک افغانستان کمک و حفاظت از نیروها در هنگام خروج کامل آن‌ها از این کشور است.

جو بایدن رئیس جمهور امریکا هفته گذشته اعلام کرد که ۲،۵۰۰ سرباز باقی مانده کشورش را تا یازدهم سپتمبر از افغانستان بیرون خواهد کرد.

جو بایدن
جو بایدن

یازدهم سپتمبر امسال مصادف است با بیستمین سالروز حمله‌های شبکه القاعده در امریکا که باعث شد این کشور طولانی‌ترین جنگ خود را در افغانستان آغاز کند.

براساس گزارش رویترز، برای اردوی امریکا معمول است که از کشتی‌های طیاره‌بردار یا سایر کشتی‌های جنگی برای محافظت از نیروها در هنگام انجام ماموریت‌های حساس مانند بیرون شدن از یک کشور استفاده کند.

در حال حاضر کشتی طیاره‌بردار (یو اس‌اس دوایت دی آیزونهار) در شرق میانه مستقر است.

سال گذشته امریکا یک کشتی طیاره‌بردار خود را در سواحل سومالیا در هنگام خروج نیروهایش از این کشور مستقر کرد.

مقام امریکایی که بخاطر حساسیت موضوع نخواسته نامش گرفته شود به رویتر گفته است که لوید آستن وزیر دفاع امریکا هنوز این درخواست را تایید نکرده اما انتظار می‌رود در روزهای نزدیک در این مورد تصمیم بگیرد.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده در این مورد تا هنوز ابراز نظر نکرده.

جنرال کنت مکنزی در میان سربازان امریکایی در افغانستان
جنرال کنت مکنزی در میان سربازان امریکایی در افغانستان

جنرال کنت مکنزی فرمانده فرماندهی مرکزی امریکا هم در اوایل هفته جاری به قانون گذاران کشورش گفت که اردوی ایالات متحده در هنگام خروج نیروها از افغانستان از آن‌ها محافظت خواهد کرد.

در گزارش رویترز آمده، پنتاگون گفته است که شمار نیروهای امریکایی می‌تواند بگونۀ موقت در افغانستان افزایش یابد تا در بیرون شدن نیروها از این کشور کمک کنند که این امر معمول است.

XS
SM
MD
LG