لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۲۸

معترضان: والی فاریاب باید از کدرهای این ولایت باشد


اعتراضات در پیوند به تقرر والی جدید در ولایت فاریاب
اعتراضات در پیوند به تقرر والی جدید در ولایت فاریاب

"والی ناکارا را نمیخواهیم در فاریاب از کدر های فاریاب والی شود"

معترضان در جاده های میمنه، برضد تقرر والی جدید شعار میدهند. آنها می‌خواهند دولت در تصمیم خود مبنی بر تعیین محمد داود به حیث والی جدید فاریاب تجدید نظر کند.

حلیمه یکی از آنان چنین گفت: "ما از رئیس جمهور خود عدالت می‌خواهیم حق خود را می‌خواهیم بخاطر اینکه ما در روز انتخابات برایش رای دادیم چرا ما حق رای خود را نخواهیم ولایت فاریاب کدر ندارد با سواد ندارد ماستر ندارد چرا از ولایت دیگر به ولایت ما والی روان می‌کند."

روز گذشته اداره مستقل ارگان‌های محلی افغانستان اعلام کرد که محمد داود به حیث والی فاریاب "برحسب لزوم دید" و به فرمان رئیس جمهور محمد اشرف غنی مقرر گردیده است.

به اساس این فرمان او جاگزین نقیب‌الله فایق می‌شود.

نقیب‌الله فایق والی سابق فاریاب
نقیب‌الله فایق والی سابق فاریاب

نقیب‌الله فایق که حدود دو نیم سال پیش زمانیکه عضو ولسی جرگه بود به حیث والی فاریاب تعیین شد. او یکی از طرفداران مارشال عبدالرشید دوستم، معاون پیشین رئیس جمهور افغانستان بود.

برکناری فایق واکنش مارشال دوستم را نیز به همراه داشت.

دوستم دیروز در تماس تلفونی با شماری از هوادارانش در فاریاب از آنها خواسته است مظاهره کنند زیرا هنگام تعیین والی جدید فاریاب با او مشوره نشده است.

همچنان عنایت‌الله بابر فرهمند، معاون شورای عالی مصالحه و عضو حزب جنبش به رهبری مارشال دوستم در صفحۀ فیسبوک خود نوشته است که تعیین محمد داوود به حیث والی فاریاب، بدون مشوره با بزرگان آن ولایت "موثریت و مفیدیت" نخواهد داشت.

معترضان در ولایت فاریاب
معترضان در ولایت فاریاب

نرگس مهمند حسنزی، رئیس اطلاعات و آگاهی عامه در ارگان‌های محلی، دیروز در یک تویت نوشت که محمد داوود فرزند حاجی نورالله به اساس حکم رئیس جمهور به حیث والی جدید فاریاب تعیین شده است.

این اداره در بارۀ گذشتۀ کاری والی تازه تعیین شده فاریاب چیزی نگفته و تا حال در بارۀ تظاهرات در مرکز این ولایت نیز واکنش نشان نداده است.

XS
SM
MD
LG