لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۰۳

سرپرست وزارت دفاع: به ارزش میلیون‌ها دالر تجهیزات به نیروهای افغان سپرده می‌شود


آرشیف، تجهیزات نیروهای امریکایی
آرشیف، تجهیزات نیروهای امریکایی

یاسین ضیا سرپرست وزارت دفاع افغانستان، از کمک به ارزش میلیون‌ها دالر تجهیزات نیروهای بین‌المللی هنگام خروج از افغانستان به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان خبر داد.

آقای ضیاء روز شنبه (۴ ثور) در نشست اعضای شورای امنیت ملی در کابل گفت که هم اکنون این روند جریان دارد: "چیزی را که برای ما وعده کرده‌اند که امروز هم در حضور داشت جناب داکتر صاحب [حمدالله محب] تسلیم دادند، دوامدار لیستش را می‌دهند که به ارزش صدها میلیون دالر است. مثلاْ در هفته هنوز اضافه شده می‌رود. دیگر کدام چیزی مواد حساس که به درد ما بخورد آن‌ها تخریب نکرده اند."

یاسین ضیا سرپرست وزارت دفاع افغانستان
یاسین ضیا سرپرست وزارت دفاع افغانستان

آقای ضیاء می‌گوید نیروهای امنیتی و دفاعی آمادگی کامل دارند تا نگرانی‌هایی را که در مورد جنگ افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی مطرح شده‌است، رفع کنند.

در همین حال حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان در این نشست گفت که پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، نیروهای دفاعی و امنیتی این‌ کشور آمادگی کامل برای حفاظت از خاک خود را دارند.

او در پاسخ به نگرانی‌ها از بهر این‌که با خروج نیروهای خارجی، نیروهای هوایی افغانستان با مشکل روبرو می‌شود این‌گونه گفت: "فعلاً ۱۶۳ طیاره داریم. این طیاره ها که مختلف‌النوع هستند مشکلاتی که ما در سرتاسر افغانستان داریم رفع می‌کنند. یعنی خلاء برآمدن نیروهای خارجی در قوای هوایی تاحد زیاد تکمیل شده."

حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان
حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان

آقای محب می‌گوید که نیروهای خارجی اگرچه حضور فزیکی در این کشور نخواهند داشت، اما حمایت و کمک‌های مالی آنان در بخش نظامی همانند گذشته ادامه خواهد داشت.

او تأکید کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان آمادگی کامل برای دفاع از خاک خود را دارند.

این اظهارات و نگرانی‌ها در حالی است که خروج نیروهای خارجی از افغانستان از اول ماه می سال روان میلادی آغاز و در یازدهم سپتمبر همین سال پایان می‌یابد.

XS
SM
MD
LG