لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۱

سازمان صحی جهان گسترش موج سوم کرونا در هند را غم‌انگیز خواند


بیمار کرونا در هند
بیمار کرونا در هند

رئیس سازمان صحی جهان، وضعیت گسترش ویروس کرونا در هند را غم انگیز خوانده و گفته که تجهیزات صحی برای کمک با این کشور آسیب دیده فرستاده شده.

تدروس ادهانوم گبریاسوس رئیس سازمان صحی جهان می‌گوید، با وجود تلاش‌ها برای رسانیدن تجهیزات صحی به هند، وضعیت در این کشور هنوز هم بالاتر از آن است که غم انگیز خوانده می‌شود.

او گفت که بیش از دو هزار کارمند صحی و تجهیزات به هند فرستاده شده تا در مبارزه با ویروس کرونا این کشور را کمک کنند.

در جمع تجهیزات صحی که به هند فرستاده شده، شفاخانه‌ها و لابراتوارهای سیار هم شامل اند.

بسترهای آماده شده برای بیماران کرونا در یک استدیوم در کشمیر هند
بسترهای آماده شده برای بیماران کرونا در یک استدیوم در کشمیر هند

در آغاز شیوع ویروس کرونا، هند یکی از کشورهایی بود که محدودیت‌های شدیدی را وضع کرد و در مدیریت برای جلوگیری از گسترش این ویروس موفق خوانده شد اما اکنون این کشور با جمعیت در حدود ۱.۳ میلیارد نفری وضعیت وخیم از گسترش این همه‌گیری را تجربه می‌کند.

شفاخانه‌ها در هند بخاطر کمبود بستر مجبور شده‌اند از گرفتن بیماران خودداری کنند.

هند در حالی خواستار کمک از نیروهای مسلح خود شده که این کشور امروز ۲۷ اپریل برای ششمین روز پیهم از ثبت بیش از سه صد هزار مورد جدید ویروس کرونا خبر داد.

جنرال بپین راوات رئیس ستاد دفاعی هند گفته که اکسیجن را از دخایر نیروهای مسلح در دسترس شفاخانه‌ها قرار خواهند داد و همچنان از نظامیان متقاعد خواسته که در صف کارمندان صحی برای مبارزه با ویروس کرونا بپیوندند.

هند در یک شبانه روز از دوهزار و ۷۷۱ مورد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا هم خبر داده اما آگاهان به این باور اند که شمار افرادی که در اثر ابتلا به این همه‌گیری در یک شبانه روز در هند جان می‌دهند به مراتب بیشتر از این ارقام است.

محل سوخت جسدهای بیماران کرونا در هند
محل سوخت جسدهای بیماران کرونا در هند

ماریان فان کرک هوفه سرپرست فنی همه‌گیری ویروس کرونا در سازمان صحی جهان گفته که موارد گزارش شده از مرگ و میر در هند در حقیقت دست کم گرفتن آمار واقعی است.

بریتانیا، جرمنی و ایالات متحده از جمع کشورهای اند که وعده کمک فوری صحی را برای هند داده‌اند.

در همسایگی هند، پاکستان هم از جمع کشورهایی است که برای کنترول موج جدید ویروس کرونا تلاش‌ها را آغاز کرده.

اردوی این کشور برای کمک و اطمینان از رعایت قوانین فاصله اجتماعی در شهرهای این کشور گماشته شده است.

مقام‌های صحی پاکستان گفته اند که اگر تا آخر این هفته گسترش ویروس کرونا کنترول نشود، نیاز به وضع قرنطین سرتاسری خواهد بود.

نظارت اردوی پاکستان برای رعایت مقررات صحی در جاده‌های این کشور
نظارت اردوی پاکستان برای رعایت مقررات صحی در جاده‌های این کشور

پاکستان امروز از چهار هزار و ۸۲۵ مورد جدید ویروس کرونا در یک شبانه روز خبر داد در حالی که گفت ۷۰ تن دیگر در این مدت از اثر ابتلا به این ویروس جان دادند.

از آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون پاکستان ۸۰۰ هزار مورد مثبت این همه‌گیری را ثبت کرده و گفته که ۱۷ هزار مبتلایان در این کشور جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG