لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۸

سونامی کرونا در هند؛ نخستین محموله کمک‌های صحی دیروز به دهلی نو رسید


بحران موج سوم همه‌گیری ویروس کرونا در هند
بحران موج سوم همه‌گیری ویروس کرونا در هند

نخستین محموله کمک‌های طبی به هند که با همه‌گیری خیلی جدی ویروس کرونا روبرو شده، دیروز به دهلی نو رسید.

نخستین طیاره حامل کمک‌های طبی بریتانیا، روز سه‌شنبه (۲۷ اپریل) در میدان هوایی دهلی نو فرود آمد. ۱۰۰ دستگاه تنفسی و ۹۵ محموله بزرگ اکسیجن شامل این کمک‌ها هستند.

برخی کشورهای دیگر، از جمله امریکا، جرمنی، آیرلند و استرالیا وعده کمک‌های فوری به هند در مبارزه‌اش با همه‌گیری ویروس کرونا را داده اند.

هماهنگ کننده شورای امنیت قصر سفید می‌گوید، جو بایدن رئیس جمهور امریکا در تماس تیلفونی اخیرش با نریندرا مودی صدراعظم هند گفته است، ایالات متحده در این وضعیت به هر آنچه هند نیاز دارد، رسیدگی خواهد کرد.

هند با کمبود اکسیجن برای درمان بیماران کووید۱۹ مواجه است
هند با کمبود اکسیجن برای درمان بیماران کووید۱۹ مواجه است

فرانسه هم اعلام کرده که هشت دستگاه مولد اکسیجن را به هند می‌فرستد. سایر کشورها نیز از کمک دستگاه‌های تنفسی و محموله‌های اکسیجن خبر داده اند.

سخنگوی وزارت خارجه هند با اعلام این کمک‌ها، از نیاز شدید کشورش به اکسیجن سخن گفته است.

خبرگزاری‌های جهانی از جمله رویترز و اسوشیتید پرس، ویدیوها و تصویرهای بیماران کووید-۱۹ را در هند نشر کرده‌اند که با وخیم‌ترین وضعیت صحی روبرو اند و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

در یک هفته گذشته، در هر سه روز حدود یک میلیون قضیه مثبت ویروس کرونا در هند ثبت می‌شود که به این ترتیب شمار مبتلایان را نزدیک به ۱۸ میلیون تن افزایش داده است.

همچنان شمار مرگ و میر اکنون از مرز ۲۰۰ هزار تن گذشته. تنها در ۴ روز گذشته، اضافه از ۱۰ هزار تن پس از مبتلا شدن به ویروس کرونا در هند جان باخته اند.

بیمار کووید-۱۹ در هند
بیمار کووید-۱۹ در هند

از وضعیت هند در حال حاضر به عنوان بحران و فاجعه انسانی نام برده شده زیرا در جمعیت ۱.۴ میلیاردی، خدمات صحی با مشکل جدی روبرو است و حتی زمینه آزمایش ویروس کرونا به اندک‌ترین حد خود رسیده.

سازمان صحی جهان روز سه شنبه (۲۷ اپریل) گفت، مراجعه گروهی به شفاخانه‌ها و عدم رعایت فاصله‌های اجتماعی، به همه‌گیری ویروس کرونا در هند افزوده و اکنون سرایت ویروس را شدیدتر از گذشته کرده است.

XS
SM
MD
LG