لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۸

کمیسیون مواصلات و مخابرات ولسی جرگه: پرداخت صرفیه به سیستم سابق عیار شود


بل صرفیه برق
بل صرفیه برق

در دو ماه گذشته که پول صرفیه برق به گونه ماهیانه پرداخت می‌شود، شکایت‌های جدی باشندگان شهر کابل را در پی داشته است.

حتی این شکایت‌ها کمیسیون مواصلات و مخابرات ولسی جرگه را وادار کرد که به روز سه‌شنبه (۱۴ ثور) مسئولان شرکت برشنا را به نشست این کمیسیون فرا خواند.

عبیدالله کلیمزی، رئیس این کمیسیون گفته که براساس خواست باشندگان کابل، بهتر است که صرفیه برق مانند گذشته در دو ماه یکبار پرداخته شود: "مانند گذشته بهتر است که در دو ماه پول مصرف برق پرداخت شود و در هر مدتی یعنی یک ماه، دو ماه و یا سه ماه که شما آماده می‌شوید، برای ما بگوید. چون در روند پیشین خیر و نفع مردم نهفته و حق آنها است و باید به آن توجه شود."

این در حالی است که باشندگان کابل نیز همزمان با روند پرداخت صرفیه برق به گونه ماهیانه شکایت می‌کنند که این روند زمانگیر بوده و هزینه هر کیلووات در ساعت نیز افزایش یافته است.

آنها می‌گویند که در گذشته از ۲۰۱ تا ۴۰۰ کیلو وات در ساعت ۳.۷۵ افغانی می‌پرداختند در حالی که در صورت‌حسابهای ماهانه از ۱۰۱ تا ۲۰۰ کیلو وات در ساعت ۳.۷۵ افغانی می‌پردازند.

جان آقا یکی از باشندگان چهلستون شهر کابل در این مورد گفت: "بخاطر بل برق فغان مردم بالا شد. یک بار دو صد افغانی بل می‌آید و بار دیگر هفت هزار افغانی. این چگونه دولت است. ما خود را آتش بزنیم؟ لطفن به این موضوع رسیدگی کنید."

در همین حال داوود نورزی رئیس شرکت برشنا گفته پرداخت ماهانه صرفیه برق آزمایشی است و اگر مردم بخواهند، این شرکت حاضر است که پرداخت پول برق را مانند گذشته دو ماهه کند: "اگر ملت می‌خواهد حاضریم که دو یا سه ماه این روند را آزمایش کنیم، اما اگر می‌خواهند که در دو ماه یکبار صرفیه برق پرداخت شود، باز هم حاضر به اقدام هستیم. این یک روند آزمایشی در کابل بود. در آغاز چنین روندها همواره مشکلات وجود دارد."

پیش از این نیز باشندگان کابل و ولایت‌های دیگری که از نیروی برق بهره‌مند هستند، از قطع و بهای بلند برق همواره شکایت داشتند.

اما پرداخت ماهانه صرفیه برق آنچه که شرکت برشنا، آن را روند آزمایشی می‌خواند بر این شکایت‌ها افزوده و باشندگان کابل می‌گویند که صرفیه برق باید مانند گذشته در دو ماه یکبار اجرا شود.

XS
SM
MD
LG