لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۲۳

وزارت داخله: وضعیت امنیتی در ولایت بغلان تحت کنترول در آمده است


شماری از نیروهای امنیتی در ولایت بغلان
شماری از نیروهای امنیتی در ولایت بغلان

وزارت داخله افغانستان گفته که وضعیت امنیتی در ولایت بغلان تحت کنترول در آمده است.

همزمان با درگیری‌های شدید در ولایت بغلان، وزارت داخله افغانستان گفته که وضعیت امنیتی در این ولایت در کنترول نیروهای امنیتی در آمده است.

طارق آرین سخنگوی این وزارت امروز به رادیو آزادی گفت که درگیری‌ها در بغلان تا حدی فروکش کرده و تلفات سنگینی به طالبان وارد شده است.

طارق ارین سخنگوی وزارت امور داخله
طارق ارین سخنگوی وزارت امور داخله

آقای آرین افزود: "جنگ در بغلان حالا شدید نیست. اما تحرکات دشمن وجود دارد. نیروهای امنیتی و دفاعی در آنجا به طالبان تلفات وارد کرده‌اند. همچنین نیروهای مشترک ما تلاش دارند که به طالبان و گروه‌های تروریستی پاسخ سخت بدهند و تمام مناطق را از تصرف آنها بیرون کنند."

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان هم در پیامی به رادیو آزادی وارد شدن تلفات سنگین به افراد این گروه را رد کرده است.

در روزهای اخیر جنگ میان نیروهای امنیتی و طالبان در ولایت بغلان شدت یافته و از وارد شدن تلفات به دو طرف نیز گزارش‌های پخش شده‌اند.

در همین حال، ویدیو ای در رسانه‌ها پخش شده که نشان می‌دهد افرادی با لباس شخصی از خانه‌ای به سوی اهدافی با کلاشنیکوف و آرپی‌جی شلیک می‌کنند. در این خانه زنان و کودکان هم دیده می‌شوند.

کسانی که این ویدئو را پخش کرده‌اند، مدعی هستند که این افراد مسلح جنگجویان طالبان هستند که به سوی نیروهای دولتی شلیک می‌کنند.

وزارت داخله با اشاره به این ویدیو ادعا کرده که طالبان در برخی ولسوالی‌های ولایت بغلان از خانه‌های مردم به عنوان سنگر استفاده کرده‌اند.

سخنگویان وزارت‌های داخله و دفاع در این مورد در صفحه‌های تویتر خود نوشته‌اند که طالبان از خانه‌های مردم به حیث سپر استفاده می‌کنند و برای جلوگیری از تلفات افراد ملکی نیروهای امنیتی همواره مجبور شده‌اند که عملیات خود را متوقف یا به تاخیر بیندازند.

در مقابل، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان با رد این ادعا گفته که نیروهای امنیتی از خانه‌های مردم، مسجدها و مراکز صحی به حیث سنگر استفاده می‌کنند.

آقای مجاهد ویدیوی‌هایی را نیز به رادیو آزادی فرستاده که افرادی با لباسهای مشابه به یونیفورم نیروهای امنیتی در یک مسجد دیده می‌شوند. سخنگوی طالبان مدعی است که این افراد نیروهای دولتی هستند که مستقر شده‌اند.

در عین حال صفی‌الله امیری فرمانده لوای کماندو در شمال افغانستان به رسانه‌ها گفته که ولسوالی دهنه غوری ولایت بغلان از محاصره طالبان بیرون شده است.

آقای امیری همچنین گفته که طالبان شب گذشته به ولسوالی نهرین این ولایت نیز حمله کردند، اما عقب زده شدند.

طالبان در مورد حمله به ولسوالی نهرین ولایت بغلان هنوز اظهار نظر نکرده‌اند.

بخشهایی از ولایت بغلان از پنج روز به پیش شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان بوده است. برخی مناطق این ولایت به تصرف طالبان نیز در آمدند، اما مقام‌های محلی در بغلان گفته‌اند که این مناطق دوباره در تصرف نیروهای امنیتی افغان در آمده‌اند.

XS
SM
MD
LG