لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۳۳

انعکاس واکنش‌ها به حمله خونین دشت برچی در برخی روزنامه های جهان


مراسم تدفین قربانیان حمله خونین دشت برچی
مراسم تدفین قربانیان حمله خونین دشت برچی

روزنامه نیویارک پُست در باره حملهٔ مرگبار بر مکتب دخترانه در شهر کابل نوشته.

در آغاز مطلب آمده که رئیس جمهور اشرف غنی طالبان را مسئول حمله دانسته است. اما طالبان حمله را محکوم کرده و گفته اند که در آن دست نداشتند.

در این حمله بیش از ۵۰ نفر کشته و اضافه از ۱۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

روزنامه نیویارک پُست در ادامهٔ مقاله نوشته که حملهٔ مرگبار دشت برچی در حالی رخ می‌دهد که نیروهای امریکایی و ناتو روند بیرون شدن‌شان از افغانستان را آغاز کرده اند.

به نوشتهٔ روزنامه جو بایدن رئیس جمهوری امریکا وعده کرده که همه نیروهای خود را تا یازدهم ماه سپتمبر امسال از افغانستان بیرون خواهد کرد.

اما تعدادی به شمول هیلاری کلنتن وزیر خارجۀ پیشین هشدار داده اند که بیرون کردن نیروها از افغانستان ممکن است که نتایج ناگواری داشته باشد، از جمله بازگشت طالبان به قدرت.

روزنامهٔ نیو دیلی چاپ استرالیا نوشته که نمایندگی اتحادیۀ اروپا در افغانستان حملۀ مرگبار در منطقۀ دشت برچی را عمل تروریستی دانسته.

این نمایندگی در حساب توییترش نوشته که حمله بر مکتب متوسطۀ دشت برچی حمله بر آیندهٔ افغانستان است.

در مقالهٔ نیو دیلی همچنان آمده که راس ویلسن سرپرست و شارژدافیر سفارت امریکا در افغانستان سخنان مشابهی گفته. او ضمن اینکه این عمل را محکوم کرده گفته که حمله بر این کودکان نا بخشودنی و ناپذیرفتنی و حمله بر آیندهٔ افغانستان است.

ادارۀ حمایت از کودکان سازمان ملل متحد در افغانستان هم این حمله را محکوم کرده است.

این اداره حمله را نابخشودنی خوانده و تاکید کرده که مکتب باید محل مصون باشد که کودک خود را کاملاً در امن و امان احساس کند.

دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان هم حمله را بی‌رحمانه خوانده.

XS
SM
MD
LG