لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۵۳

تهدید تازۀ اختطافچیان به خانواده عبدالرؤف؛ او را بیشتر شکنجه خواهیم کرد


عبدالرووف، کودک ربوده شده در بلخ
عبدالرووف، کودک ربوده شده در بلخ

خانواده عبدالروف اختطاف شده در بلخ می‌گوید، آدم‌ربایان تهدید کرده‌اند که او را بیشتر شکنجه خواهد کرد.

محمد نبی پدر این کودک اختطاف شده می‌گوید، در تازه‌ترین نوار صوتی که از اختطافچیان دریافت کرده است، آن‌ها در بدل رهایی عبدالرووف از خانواده‌اش ۲.۲ میلیون دالر خواسته اند.

محمد نبی امروز پنج شنبه (۲۳ ثور) به رادیو آزادی گفت که در پیام اخیر که از اختطافچیان به خانواده او رسیده است، عبدالرووف در آن ضمن تبریکی عید به والدین و خواهرش از خانواده خود خواهان پرداخت پول در بدل رهایی او به آدم ربایان شده است.

آقای نبی به رادیو آرادی گفت که اختطافچیان گفته اند که در سه روز عید عبدالرووف را شکنجه نمی‌کنند.

اما او می‌گوید که آن‌ها شرط گذاشته اند.

وی افزود: "اختطافچیان گفته اند که اگر پول ندهید، ما هم شکنجه را شدید می‌کنیم. بکنند هر چی می‌کنند اگر از شکنجه طفل معصوم لذت می‌برند شکنجه کنند. ما اینقدر پول از کجا کنیم."

اعتراض‌ها در پیوند به رهایی عبدالرووف در بلخ
اعتراض‌ها در پیوند به رهایی عبدالرووف در بلخ

هرچند پولیس بلخ نمی‌خواهد در رابطه به چگونگی تحقیقات قضیه اختطاف عبدالرووف به رسانه‌ها وضاحت بدهد. اما قبل از این سید معراج سادات قوماندان امنیه بلخ گفته بود که تا کنون بیش از ۳۰ عملیات برای رهایی این کودک بی نتیجه پایان یافته است.

پیش از این ریاست امنیت ملی افغانستان ادعا کرده بود که ده‌ها تن را به اتهام دست داشتن در قضیه اختطاف عبدالرووف از بلخ و فاریاب دستگیر کرده‌اند که برخی آن‌ها عضویت گروه داعش را نیز دارند.

به تازگی کمیسیون حقوق بشر افغانستان خواسته که حکومت در راستای رهایی عبدالرووف هر چی زودتر یک کمیسیون تحقیقاتی تشکیل دهد و این کودک را از چند آدم ربایان رها کند.

سید محمد سامع مسوول کمیسیون حقوق بشر در شمال افغانستان شکنجه این کودک از سوی اختطافچیان را جنایت ضد بشر می‌داند.پ

وی بیشتر گفت: "این رفتار غیر انسانی و غیر اخلاقی در برابر یک کودک مظلوم و اختطاف شده جنایت ضد بشر است و حکومت باید در کنار مساعد سازی زمینه رهایی عبدالرووف در تلاش به محاکمه کشاندن عاملان آن باشد."

اخبار مرتبط به قضیه اختطاف عبدالرووف از ماه‌ها به این‌سو در صفحه‌های اجتماعی واکنش‌های تند نهادهای مدافع حقوق بشر و شهروندان افغانستان بخصوص اقلیت ترکمن را به همراه داشته است.

حتا این که در اواخر فبروری امسال جوانان ترکمن به منظور دادخواهی به عبدالروف راه‌های مواصلاتی بندرهای حیرتان و آقینه در زون شمال کشور را نیز مسدود کردند.

XS
SM
MD
LG