لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۰

جان باختن بیش از ۴هزار تن در نتیجه ابتلا به کووید۱۹ ظرف ۲۴ ساعت در هند


یک مرد در هند نزدیک جسد همسرش که در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته ایستاده است.
یک مرد در هند نزدیک جسد همسرش که در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته ایستاده است.

مقام‌های هند گزارش می‌دهند که در ۲۴ ساعت گذشته چهارهزاو وهفتادوهفت نفر از بیماران کرونا در این کشور جان باخته اند.

۳۱۱ هزار و یکصدهفتاد نفر دیگر به این بیماری مبتلا شده اند که کمترین افزایش در موارد ابتلای روزانه در سه هفته اخیر پنداشته می‌شود.

در مجموع بیش از دو میلیون نفر در این هفته در هند به این بیماری مبتلا شدند و تقریباً ۲۸ هزار نفر جان باختند.

موج دوم انتشار کرونا در هند در ماه فبروری گذشته آغاز شد و شفاخانه‌ها و کارمندان صحی را زیر فشار شدید قرار داد. اما موارد ابتلا در ایالت‌هایی که درآغاز موج متاثر شده بودند به تدریج کاهش یافت. از جمله در ایالت ثروتمند مهاراشترا و ایالت دهلی، انتشار ویروس بعد از نافذ کردن قرنطین شدید مهار شد.

مقامات صحی روز شنبه گفتند که میزان موارد مثبت در آزمایش‌ها که در هفتۀ قبلی ۲۱.۹ فیصد بود در این هفته به ۱۹.۸ فیصد کاهش یافت.

یکی از شفاخانه های هند
یکی از شفاخانه های هند

هر چند این ارقام امیدوار کننده می‌باشند ولی ایالت‌های مانند تامیل نادو در جنوب و مناطق روستایی هنوز هم شاهد افزایش انتشار ویروس اند.

صدراعظم نریندر مودی روز شنبه از مقامات خواست که تلاش‌های خود را در مناطق روستایی شدت بخشند چون ویروس بعد از شهرها در آنجا به سرعت انتشار می‌یابد.

یک سند دولتی که در دسترس آژانس خبررسانی رویترز قرار گرفته می‌گوید که اجساد برخی قربانیان از دریا‌ها دریافت شده اند. و این اولین بار است که حکومت از وقوع چنین عمل خطرناک خبر می‌دهد.

هند که بزرگترین تولید کنندۀ واکسین کرونا پنداشته می‌شود تاکنون ۴۰.۴ میلیون نفر در این کشور واکسین شده اند که ۲.۹ فیصد مجموع نفوس این کشور را تشکیل می‌دهد.

هند یک ملیاردو ۳۵۰ ملیون نفوس دارد.

هارش وردان وزیر صحت عامۀ هند امروز (یکشنبه ۱۶ می) گفت که این کشور تا ماه جولایی ۵۱۶ میلیون دوز واکسین ضد کرونا در اختیار خواهد داشت.

۲۴ میلیون و ششصد و هشتاد هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG