لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۱۶ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۴۹

تصمیم جدید حکومت افغانستان؛ شماری از کارمندان دولتی از خانه کار کنند


آرشیف، عکس جنبه تزئینی دارد
آرشیف، عکس جنبه تزئینی دارد

حکومت افغانستان برای جلوگیری از همه‌گیری ویروس کرونا، با وضع محدودیت‌های بیشتری از شماری از کارمندان دولتی خواسته که از خانه کار کنند.

افزایش شمار بیماران کووید-۱۹ و جان‌باختگان این بیماری، حکومت افغانستان را وا داشت که محدودیت‌های بیشتری وضع کند.

وزارت صحت عامه گفته که تمام کارمندان ملکی دولتی که بیشتر از ۵۵ سال، یا بیماری‌های مزمن قلبی، تنفسی و شکر دارند و یا بیشتر از چهار ماه باردار هستند، از خانه کار کنند.

میرویس علیزی، معاون سخنگوی این وزارت به رادیو آزادی گفت که این محدودیت در هماهنگی با دیگر ادارات دولتی برای جلوگیری از شیوع بیشتری ویروس کرونا وضع شده است.

او افزود: "وزارت صحت عامه محدودیت‌هایی را که در نظر دارد، با توجه به افزایش واقعات کرونا وضع می‌کند. بیماری‌هایی که کارمندان ملکی دارند و باعث ضعف سیستم معافیت آنها می‌شوند، برای دو هفته رخصت بوده و کارهای خود را از خانه به پیش خواهند برد."

شفاخانه‌ کووید-۱۹ در کابل
شفاخانه‌ کووید-۱۹ در کابل

اما آنها تجهیزات لازم در اختیار دارند که از خانه کار کنند؟ چه کارهایی ممکن است از خانه انجام شود؟

یک منبع در کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی که به علت نداشتن صلاحیت گفتگو با رسانه‌ها نخواست نامش گرفته شود، به رادیو آزادی گفت که برخی از این کارمندان دولتی به اینترنت دسترسی دارند و می‌توانند به گونه آنلاین کارهای مهم را از خانه انجام دهند.

در همین حال داکتر اسد ژرفبین در آلمان مشغول درمان کووید-۱۹ است، به رادیو آزادی گفت که چنین اقدام‌ها می‌تواند در زمینه جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا موثر واقع شود.

آرشیف
آرشیف

او افزود: "هراقدامی که برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا در افغانستان صورت می‌گیرد، باید به نظر نیک دیده شود. من به مثابه یک داکتر از این تصمیم وزارت صحت عامه افغانستان استقبال می‌کنم."

این در حالی است که در ۱۶ ولایت افغانستان مکتب‌ها، پوهنتون‌ها و مراکز آموزشی برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا برای دو هفته مسدود شده‌اند.

در عین حال وزارت صحت عامه افغانستان گفته که تمامی تالارهای عروسی از امروز در سراسر این کشور تا زمانی بسته خواهند بود که ویروس کرونا به حداقل برسد.

این در حالی است که در روزهای اخیر میزان ابتلا به ویروس کرونا در افغانستان بالا رفته است. براساس گزارش وزارت صحت عامه، در یک هفته اخیر ۹۲۰۰تن به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

همچنین در گزارش این وزارت آمده است که در همین مدت، ۲۴۱ بیمار کووید۱۹ در افغانستان جان داده و همه روزه این ارقام در حال افزایش است.

XS
SM
MD
LG