لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۴۴

عملیات گستردۀ پولیس بین‌المللی؛ صدها عامل جرایم سازمان یافته بازداشت شدند


آرشیف
آرشیف

در جریان عملیات گستردۀ پولیس بین المللی، صدها عامل جرایم سازمان یافته بازداشت شدند.

پولیس بین‌المللی پس از سه سال تحقیق عملیات گسترده‌ای را راه اندازی کرد که در آن گفته می‌شود که صدها عضو گروه‌های تروریستی، سازمان‌های مافیایی و جنایتکاران موترسایکل سوار دستگیر شدند.

پولیس بین‌المللی این عملیات را پیچیده‌ترین عملیات خوانده که با مشارکت ۱۸ کشور از جمله ایالات متحده امریکا، استرالیا و نیوزیلند انجام شده است.

پولیس بین‌المللی این عملیات را "ایرون ساید" نام‌گذاری کرده و موثرین اقدام علیه جرایم سازمان یافته خوانده است.

استرالیا و نیوزیلند نخستین دو کشوری اند که جزییات این عملیات گسترده را رسانه‌ای کرده و آن را ضربۀ سنگین به شبکه‌های جرایم سازمان یافته در سراسر جهان توصیف کردند.

انتظار می‌رود که پولیس اروپا و پولیس فدرال امریکا، اف، بی، آی جزییات بیشتر این عملیات گسترده را در مناطق تحت پوشش خود بعداً منتشر کنند.

سکات موریسن٬ صدراعظم استرالیا
سکات موریسن٬ صدراعظم استرالیا

سکات موریسن صدراعظم استرالیا٬ در نشستی خبری ای گفت که تنها در کشورش ۲۲۴ نفر در جریان این عملیات بازداشت شدند.

پولیس در نیوزیلند و استرالیا گفتند که اف بی آی یا ادارۀ پولیس فدرال امریکا یک اپلیکیشن به نام "آنوم" ایجاد کرد و سپس مجرمان را که فکر می‌کردند از طریق این اپلیکیشن با هم در تماس اند، به دام انداخت.

رسانه‌های استرالیایی گزارش داده اند که یک مافیای بزرگ مواد مخدر این کشور که به ترکیه فرار کرده به طور ناخواسته اپلیکیشن آنوم را در بین شبکه‌های جنایی پخش کرد.

پولیس فدرال استرالیا با نشر بیانیه‌ای گفت که اپلیکشن آنوم که ظاهراً برای ارتباطات مصوون ایجاد شده بود به زودی در میان مجرمان محبوبیت حاصل کرد.

گفته شده که ادارات استخباراتی کشورهای عضو این عملیات پس از تحقیق سه ساله برای ۱۸ ماه در مورد برنامه‌های مختلف پول‌شویی، قاچاق مواد مخدر، قتل و سایر جرایم سازمان یافته کار کردند تا مجرمان اصلی را به دام اندازند.

به گفتۀ پولیس استرالیا بیش از ۱۱ هزار مجرم از اپلیکیشن آنوم در سراسر جهان استفاده می‌کردند.

XS
SM
MD
LG