لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۴۷

وزارت صحت: دو دستگاه تولید آکسیجن در دو شفاخانه کابل فعال شد


دستگاه تولید آکسیجن
دستگاه تولید آکسیجن

همزمان با افزایش انتقادها از کمبود آکسیجن در شفاخانه‌های کابل به ویژه برای بیماران کووید-۱۹، وزارت صحت عامه از فعال‌سازی دو دستگاه تولید آکسیجن در دو شفاخانه شهر کابل خبر می‌دهد.

سعیدالدین جامع، رئیس امور عامۀ این وزارت به رادیوی آزادی گفت که این دستگاه‌ها در شفاخانه‌های افغان جاپان و قصبه که مربوط به بیماران ویروس کرونا هستند، نصب شده و آغاز به فعالیت کرده‌اند.

جامع می‌گوید: "دستگاه تولید آکسیجن در شفاخانۀ قصبه نصب شده که ظرفیت ۱۰۰ بالون را دارد و همچنین در شفاخانۀ افغان جاپان نصب شده که ظرفیت تولید ۲۸۰ بالون آکسیجن را در ۲۴ ساعت دارد. هر دو دستگاه مجهز به فعالیت آغاز کرده‌اند."

از سوی دیگر وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامۀ افغانستان می‌گوید که اگر صلاحیت نصب و مونتاژ دستگاه‌های تولید آکسیجن به این وزارت داده شود، روند کار تسریع خواهد شد.

آقای مجروج در صفحۀ فیسبوک خود نوشته که اگر صلاحیت نصب و مونتاژ از موسسه‌های بین‌المللی به وزارت صحت عامه داده شود، در هر دو شب در یک ولایت دستگاه اکسیجن جدید نصب و فعال خواهد شد.

وزارت صحت عامۀ افغانستان می‌گوید که موج سوم ویروس کرونا هنوز هم در حال گسترش است و شهروندان باید به توصیه‌های صحی توجه و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

این در حالیست که بر اساس آمار وزارت صحت عامه، در ۲۴ ساعت گذشته از میان ۲،۹۴۸ مورد مشکوک ویروس کرونا در سراسر افغانستان ۱،۰۲۴ مورد آن مثبت ثبت شده است.

در این مدت همچنین ۳۷ فرد مبتلا به کووید-۱۹ جان باختند و ۳۱۶ مبتلای دیگر صحت‌یاب شده اند.

با ثبت واقعه‌های جدید، شمار مجموعی واقعات مثبت کووید-۱۹ در افغانستان به ۸۸ هزار و ۷۴۰ مورد رسیده و ۳،۴۴۹ فرد مبتلا به این ویروس در سراسر افغانستان جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG