لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۳

نبی مصداق، خبرنگار و مشاور رئیس جمهور غنی در اثر ابتلا به کووید ۱۹ درگذشته است


نبی مصداق مشاور مطبوعاتی اشرف غنی و خبرنگار پیشین
نبی مصداق مشاور مطبوعاتی اشرف غنی و خبرنگار پیشین

وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان تأیید کرده که نبی مصداق، خبرنگار شناخته‌شدۀ پیشین و مشاور رئیس جمهور غنی در اثر ابتلا به کووید ۱۹ درگذشته است.

وزارت اطلاعات و فرهنگ با تأیید این خبر، مرگ او را ضایعۀ بزرگ برای جامعۀ خبرنگاری و فرهنگی افغانستان دانسته است.

صابر مومند، سخنگوی این وزارت به رادیوی آزادی گفت: "با تأسف خبر دریافت کردیم که نبی مصداق، ستارۀ درخشان ژورنالیزم افغانستان دار فانی را وداع گفته است. نبی مصداق در بخش ژورنالیزم چندین دهه در این کشور خدمت کرد. مرگ او یک ضایعه برای جامعۀ خبرنگاران است."

صابر مومند سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ
صابر مومند سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ

آقای مومند افزود که نبی مصداق در اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان باخته است.

عبدالباری جهانی، وزیر پیشین اطلاعات و فرهنگ هم در صفحۀ فسبوک خود نسبت به درگشت آقای مصداق ابراز تأسف کرده و او را یک خبرنگار موفق، نویسنده و شاعر دانسته که چهار دهه از این راه برای مردم خود خدمت کرد.

محمود کوچی، خبرنگار پیشین رادیوی بی‌بی‌سی دربارۀ آقای مصداق گفت: "او یک مرد مهربان، حلیم، بردبار و دوست‌داشتی بود. وطن و مردمش برایش زیاد عزیز بودند. همین دوستداشتنش بود که او به وطن آمد. به نظر من، مرگ مصداق صاحب برای مطبوعات افغانستان یک ضایعۀ بزرگ است."

خبر مرگ آقای مصداق در حالی نشر می‌شود که امروز جنازۀ محمدرسول باوری، معین فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ و باستان‌شناس مشهور که به روز شنبه در نتیجۀ ابتلا به ویروس کرونا جان باخته بود، در کندهار به خاک سپرده شد.

چندی پیش نظر زلمی، آموزگار مراکز راهنمایی کانکور کابل و فضل‌الله مجددی، عضو پیشین ولسی جرگه نیز در نتیجۀ ابتلا به کووید ۱۹ جان باختند.

XS
SM
MD
LG