لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۱

افزایش نبردها در افغانستان؛ امریکا: ممکن سرعت خروج نیروها تغییر کند


آرشیف، شماری از نیروهای ناتو در افغانستان
آرشیف، شماری از نیروهای ناتو در افغانستان

وزارت دفاع امریکا می‌گوید، با درنظرداشت حمله‌های طالبان و انکشاف‌های اخیر، سرعت خروج نیروهای امریکایی از افغانستان امکان دارد تغییر کند.

اما جان کربی، سخنگوی پنتاگون یا وزارت دفاع امریکا در صحبت شام دیروز خود (۲۱ جون) با خبرنگاران باز هم تاکید کرد که میعاد تعیین شدۀ خروج کامل سربازان امریکایی از افغانستان تا یازدهم سپتمبر پا برجا بوده و تغییر نکرده است.

وی افزود که سرعت خروج نیروها با درنظرداشت وضعیت امکان دارد کاهش یابد.

کربی گفت: "اگر سرعت، چگونگی یا میزان خروج سربازان در کدام روز یا هفتۀ مشخصی به تغییر نیاز داشت، ما می‌خواهیم که در این مورد انعطاف‌پذیر باشیم."

سخنگوی وزارت دفاع امریکا این اظهارات را درحال ابراز می‌دارد که تقریبا ده ولسوالی در شمال افغانستان در دو روز اخیر میان طالبان و نیروهای دولتی دست بدست شدند.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع امریکا
جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع امریکا

سخنگوی وزارت دفاع امریکا افزود که طالبان به حمله‌های خود شدت بخشیده اند؛ به مرکزهای ولسوالی‌ها حمله می‌کنند، خشونت به اوج خود رسیده و وضعیت در حال تغییر است.

جان کربی افزود که مقام‌های نظامی وضعیت را از نزدیک زیر نظر دارند و تصامیم خروج سربازان از افغانستان با درنظرداشت این انکشافات اتخاذ می‌شود.

وزارت دفاع امریکا هفته گذشته گفته بود که حدود دونیم هزار سرباز و ۱۶ هزار قراردادی که اکثریت امریکایی اند در افغانستان حضور دارند.

اردوی امریکا ماه گذشته چندین پایگاه مهم را به نیروهای افغان سپرد.

سخنگوی وزارت دفاع امریکا گفت که اردوی این کشور تا زمانیکه در افغانستان امکانات در اختیار داشته باشد از اردوی افغانستان حمایت خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG