لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۷

مرگ‌بارترین روز کرونا در روسیه؛ ۶۱۹ تن در یک شبانه روز جان باختند


بیماران کرونا در روسیه
بیماران کرونا در روسیه

از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در سال گذشته تا اکنون، روسیه دیروز (۲۶ جون) مرگ‌بارترین روز تلفات ناشی از کووید-۱۹ را گزارش داد.

بر اساس گزارش، ۶۱۹ تن در اثر ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختند. سرعت ابتلا و ثبت موارد جدید کووید-۱۹ در روسیه در مقایسه با اوایل ماه جاری دوبرابر افزایش یافته و در یک روز به ۲۱ هزار و ۶۶۵ مورد جدید ثبت شده است.

به نوشتۀ مرکز خبر رادیو آزادی، عدم تمایل مردم روسیه به واکسین کرونا و سرعت گسترش اخیر این همه‌گیری، نگرانی‌ها در روسیه را افزایش داده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست با قانونگذاران این کشور گفته: "متأسفانه، تهدید همه‌گیری ویروس کرونا هنوز پایان نیافته و همان‌طور که دیده می‌شود در برخی مناطق وضعیت بدتر شده است."

مقام‌های شهر مسکو پایتخت روسیه در حال تشدید سختگیری‌های وضع شده به خاطر جلوگیری از همه‌گیری ویروس کرونا هستند، زیرا حدود یک سوم موارد جدید ابتلا به این ویروس در شهر مسکو ثبت شده است.

سرگئی سوبیانین، شاروال مسکو گفته که واکسیناسیون "COVID-19" برای حدود ۶۰ درصد کارمندان بخش خدمات عامه، اجباری است. هفده منطقه دیگر روسیه، نیز الزام‌های مشابه را اجرا می‌کنند.

در مسکو و شماری مناطق دیگر روسیه محدودیت برگشت و گذار مردم نیز تشدید یافته است. از هفته گذشته به این‌سو، به شهروندان مسکو فقط در صورت ارایه کود کیو آر (QR) که سند ثابت کننده‌ای واکسین در برابر ویروس کرونا، آزمایش منفی و یا تأیید ابتلا به این ویروس در شش ماه گذشته است، در رستوران‌ها و بارها خدمات ارایه می‌شود.

واکسیناسیون کرونا در روسیه
واکسیناسیون کرونا در روسیه

در منطقۀ استراحتگاه مشهور کراسنودار نیز فقط با اثبات واکسیناسیون یا آزمایش پی‌سی‌آر منفی (PCR) از اول جولای به این‌سو، استراحت کنندگان اجازۀ اقامت در هوتل‌ها را دارند. اما از اول اگست، فقط کسانی که تصدیق واکسیناسیون را دارند، اجازۀ اقامت در هوتل‌ها را خواهند داشت.

بر اساس ارقام پوهنتون جانز هاپکنز امریکا، حدود ۵ میلیون و ۳۴۶ هزار تن در روسیه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و حدود ۱۳۰ هزار تن هم در نتیجۀ ابتلا به آن در گذشته اند.

XS
SM
MD
LG