لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۳

دیفنس ون: جنگ امریکا در افغانستان برنده ندارد


روزنامه‌های جهان
روزنامه‌های جهان

واشنگتن پُست، دیفینس ون و چندین روزنامۀ دیگر امریکا مسافرت رئیس جمهور غنی به این کشور و ملاقات روز جمعه وی با رئیس جمهور بایدن در قصر سفید را تحت پوشش قرار داده اند.

  • دیفینس ون

دیفینس ون از قول جین ساکی، سخنگوی قصر سفید می‌نویسد که جنگ افغانستان که امریکا می‌خواهد مسوولیت پیشبرد آن را به حکومت افغانستان واگذار شود، برنده نخواهد داشت.

روزنامه می‌افزاید که قصر سفید با چنین یک پاسخ تقاضای جمهوریخواهان درمورد را رد کرد.

جمهوریخواهان در آستانۀ ملاقات رئیس جمهور غنی و رئیس جمهور بایدن تقاضا کردند که روی خارج کردن نیروها از افغانستان تجدید نظر شود.

سناتور میچ مکانل، رهبر اقلیت جمهوریخواهان در مجلس سنا بعد از ملاقات روز پنجشنبه خود با رئیس جمهور غنی گفت، امور امنیتی در یک وضعیت بسیار حساس به تنهایی به حکومت افغانستان سپرده می‌شود.

  • میل

ازسوی دیگر روزنامۀ میل بریتانیا از بیجا شدن هزاران خانواده از شهر کندز خبر می‌دهد.

غلام سخی رسولی، مسوول ادارۀ مهاجران و عودت کنندگان گفته است که دوهزار خانواده به کابل و ولایت‌های دیگر رفته اند.

گزارش می‌افزاید که یک تعداد خانواده‌ها در مکتب‌های شهر اسکان داده شده‌اند و وزارت مهاجرین تاحدی با آن‌ها کمک غذایی کرده است.

در یک ویدیوی که ازسوی آژانس خبررسانی فرانسه نشر شده، ده‌ها زن و کودک دیده می‌شود که در داخل خیمه‌ها در مکتب‌ها زندگی می‌کنند.

جنگ‌های اخیر زندگی روزمرۀ هزاران افغان را دشوار کرده است.

  • سبا

ازسوی دیگر روزنامه سبا که از ترکیه نشر می‌شود در شمارۀ اخیر خود نوشته که انقره و واشنگتن باهم توافق کردند که گفتگوهای خود دربارۀ افغانستان را ادامه می‌دهند.

روزنامه می‌نویسد که مقام‌های دو کشور دربارۀ ادامۀ امنیت و فعالیت میدان هوایی حامد کرزی باهم گفتگو کردند.

روزنامه می‌افزاید که ترکیه احتمالا درصورت مهیا شدن شرایط ضروری متعهد امنیت و فعالیت این میدان هوایی خواهد شد.

اما وزیر دفاع ترکیه گفته است که هنوز موافقۀ نهایی صورت نگرفته و تصمیم گرفته نشده که این کشور برعلاوۀ سربازان ترکی موجود در افغانستان عساکر بیشتر به افغانستان خواهد فرستاد یانه.

XS
SM
MD
LG