لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۵۴

وزیر صحت بریتانیا به‌دلیل نقض مقررات کرونا استعفا داد


مت هنکاک٬ وزیر صحت بریتانیا
مت هنکاک٬ وزیر صحت بریتانیا

وزیر صحت بریتانیا به علت نقض مقررات کرونا استعفا کرد.

مت هنکاک٬ وزیر صحت بریتانیا که دیگران را به رعایت مقررات صحی در مورد ویروس کرونا ترغیب می‌کرد خودش کاری کرد که منجر به کناره گیری‌اش شد.

روزنامۀ بریتانیایی سن دو روز پیش عکس‌هایی هانکاک را نشر کرده که او را در حال در آغوش گرفتن و بوسیدن جینا کولادانجلو یک دستیارش نشان می‌دهد.

هر دو متاهل هستند.

بسیاری مردم از وزیر صحت انتقاد کردند که چرا به عنوان مبلغ مبارزه با ویروس کرونا خودش مقررات صحی را رعایت نکرده و محدودیت‌های کرونا را نقض کرده.

هنکاک ۴۲ در پی انتقادها استعفا کرد. او در پیامی تصویری‌ای در توییتر گفت که کسانی که اصول و مقررات را تهیه می‌کنند باید به آن پایبند باشند.

روزنامۀ سن گفته که عکس‌های وزیر صحت در ماه می در داخل وزارت گرفته شده بود. در آن زمان هنکاک از مردم می‌خواست که فاصلۀ جسمی را رعایت کنند.

وزیر صحت بریتانیا بار‌ها در برنامه‌های تلویزیونی از مردم خواسته بود که سفارش‌های صحی را برای جلوگیری از مبتلا شدن به ویروس رعایت کنند. هنکاک به دلیل شکستن مقررات صحی از مردم و خانواده‌اش عذرخواهی کرده.

بوریس جانسن صدراعظم بریتانی گفته که عذرخواهی هنکاک را پذیرفته. جانسن دیروز گفت که از دریافت استعفانامۀ هنکاک متاسف است.

بوریس جانسن٬ صدراعظم بریتانیا
بوریس جانسن٬ صدراعظم بریتانیا

ساجد جاوید٬ وزیر مالیۀ پیشین بریتانیا جایگزین هنکاک خواهد شد.

از آغاز همه‌گیری، بر اساس ارقام رسمی، بیش از چهار و نیم میلیون تن در بریتانیا به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۲۸ هزار نفر دیگر جان باخته اند.

موارد ابتلا به ویروس بار دیگر افزایش یافته. بر اساس ارقام حکومت بریتانیا، در هفته گذشته تقریباً صدهزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بسیاری مبتلایان جوانانی اند که هنوز واکسین نکرده‌اند.

ارقام در بریتانیا نشان می‌دهد که ۸۴ درصد بزرگسالان یک دوز واکسین و ۶۱ درصد هر دو دوز واکسین را دریافت کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG