لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۳

شورای سراسری علمای افغانستان: جنگ جاری در این کشور ناروا است


نشست شورای سراسری علمای افغانستان
نشست شورای سراسری علمای افغانستان

شورای سراسری علمای افغانستان حمایت خود را از نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور اعلام کرد.

شورای سراسری علمای افغانستان حمایت خود را از نیروهای امنیتی و دفاعی اعلام کرده و جنگ جاری در این کشور را ناروا خوانده است.

مولوی سردار زدران، سرپرست این شورا روز شنبه در نشست خبری در کابل با صدور قطعنامه‌ای گفت که طرف‌های درگیر باید هر چه زودتر جنگ را متوقف کنند.

آقای زدران از طالبان خواست کوشش نکنند که اسلام را "بدنام" کنند.

مولوی سردار زدران، سرپرست شورای سراسری علمای افغانستان.
مولوی سردار زدران، سرپرست شورای سراسری علمای افغانستان.

او گفت: "ما از هر دو طرف درگیر بخصوص طالبان می‌خواهیم که این جنگی که تحت نام اسلام و جهاد است را متوقف سازند، کوشش بدنام کردن اسلام را نکنند جنگ راه حل نیست. در ۲۰ سال گذشته ثابت شد که جنگ راه حل نیست و هیچ طرفی از طریق جنگ به اهداف خود رسیده نمی‌توانند."

آقای زدران تاکید کرد که تمام علمای دینی افغانستان باید در راستای صلح تلاش کنند.

شورای علمای افغانستان در حالی این موضوع را مطرح کرده که در بیشتر ولایات افغانستان درگیری میان نیروهای حکومت و طالبان ادامه دارد و درگیری هم به هر دو طرف و هم به غیرنظامیان تلفات وارد می‌کند.

‎اخیراً شماری از افراد پرنفوذ، فرماندهان پیشین جهادی و رهبران سیاسی با قرار گرفتن در برابر طالبان، از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور اعلام حمایت کرده‌اند.

‎ شورای علمای افغانستان جنگ جاری را "ناروا و برادرکشی" خوانده و خواهان پایان یافتن هرچه زودتر آن از سوی هر دو طرف شده است. ‎

‎پیش از این نیز در کنار علمای افغانستان، علمای شماری از کشورهای اسلامی جنگ جاری در افغانستان را ناروا خوانده و خواهان پایان دادن به خشونت‌ها در این کشور شده‌اند.

اما ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان به رادیو آزادی گفت که این گروه علاقمند صلح است و به همین دلیل هیئتی برای گفتگو تعیین کرده است.

آقای مجاهد همچنین گفت که سخنان شورای علما برای این گروه ارزشی ندارد، چرا که به گفته او، علما پیشتر خواهان باقی ماندن نیروهای خارجی در کشور شده بود.

XS
SM
MD
LG