لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۳

سکات میلر قوماندانی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان را به کنت مکنزی سپرد


سکات میلر (چپ) قوماندانی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان را به کنت مکنزی سپرد
سکات میلر (چپ) قوماندانی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان را به کنت مکنزی سپرد

فرماندهی نیروهای باقی ماندۀ امریکایی در افغانستان به جنرال کنت مکنزی فرمانده نیروهای امریکایی در فرماندهی مرکزی نیروهای ایالات متحدۀ امریکا در خاور میانه انتقال یافت. او پس از این هر دو مسئولیت را بردوش خواهد کشید.

آقای مکنزی می‌گوید که ماموریت تازۀ نیروهای امریکایی در افغانستان " نیروهای امریکایی برای افغانستان رو به پیش" نامیده شده است.

او در چارچوب کارش چهار هدف را تعیین کرده است: "نخست حفاظت از حضور دیپلماتیک مان در کشور. دوم امكان عمليات مصون از میدان هوایی کابل، تداوم فراهم سازی کمک و مشوره دهی مناسب به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و بالاخره آنگونه که پیشتر گفته ام حمایت از تلاش‌های ضد هراس افگنی مان و مهم از همه که تمام صلاحیت‌های موجود برای این دور بعدی حفظ می‌شوند."

جنرال کنت مکنزی
جنرال کنت مکنزی

جنرال مکنزی می‌گوید که در این تلاش‌ها دو نظامی دیگر امریکایی او را کمک خواهند کرد، پیت ویزلی مسئولیت این ماموریت را در کابل و جنرال کورتس در قطر.

این جنرال امریکایی می‌گوید که برای تأمین امنیت کشورش صلاحیت هایش را در ماموریت ضد تروریزم به کار خواهد برد و نیز تلاش‌ها را برای دریافتن گزینه ها برای پشتیبانی تخنیکی، مالی و لوژستیکی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان رهبری خواهد کرد: "پشتیابی مان از آنچه که در گذشته بود متفاوت خواهد بود اما ما می‌دانیم که شما چقدر کشور تان را دوست دارید و ما می‌دانیم که شما در گذشته قربانی داده اید و می‌خواهید در آینده هم آنرا انجام دهید. شما می‌توانید بر پشتیبانی مان در روزهای پرخطر و دشوار پیشرو حساب کنید. ما با شما خواهیم بود."

این در حالیست که بر بنیاد آخرین گفته‌های جو بایدن رئیس جمهوری امریکا روند خروج کل نیروهای امریکایی از افغانستان تا سی و یکم ماه اگست تکمیل خواهد شد.

سکات میلر
سکات میلر

در همین حال جنرال سکات میلر فرمانده پیشین نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان در آخرین ساعت مأموریتش با اشاره به افزایش خشونت‌های اخیر در کشور گفت که طالبان مسئول اند: "تمام ما گواه خشونت‌هایی هستیم که در کشور جریان دارند. ما می‌دانیم که با این خشونت‌ها رسیدن به یک توافق سیاسی بسیار دشوار است. آنچه من به طالبان می‌‎گویم این که آنان نیز مسئول خشونت‌های جاری اند_آنچه که خلاف خواست افغانان است."

این در حالیست که طالبان در این اواخر در شماری از بخش‌های کشور پیشروی هایی داشته اند و ده‌ها ولسوالی را به تصرف در آورده اند، آنچه که حکومت آنرا عقب نشینی تاکتیکی نیروهای امنیتی افغان خوانده است.

طالبان درپاسخ به این گفته های آقای میلر تا تهیه شدن این گزارش به پیام‌های رادیو آزادی پاسخ ندادند اما پیش از این گفته اند که آنان عامل افزایش خشونت‌ها نیستند_ادعایی که بارها از سوی مقام‌های حکومت افغانستان رد شده است.

جنرال سکات میلر در دوم سپتمبر سال ۲۰۱۸ میلادی جاگزین جنرال جان نیکلسن فرمانده پیشین نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان شد. این جنرال چهارستارۀ اردوی امریکا نهمین فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان بود.

جنرال سکات میلر از نخستین نظامیان امریکایی بود که پس از رویداد یازدهم سپتمبر ۲۰۰۱ به افغانستان فرستاده شد.

XS
SM
MD
LG