لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۲۰

سرازیر شدن سیلاب‌ها در جرمنی؛ چهار تن جان باخته و ۳۰ تن ناپدید هستند


در نتیجه جاری شدن سیلاب‌های شدید در جرمنی تا حال دست‌کم چهار تن کشته و ۳۰ نفر دیگر ناپدید شده‌اند.

در گزارش‌ها از جرمنی آمده است که باران‌های شدید در این کشور سبب سرازیر شدن سیلاب شده و به بسیاری ساختمان‌ها زیان رسانیده است. راه‌های بزرگ بسته و یک تعداد مردم را مجبور شدند که خانه‌ها و منطقه خود را ترک کنند.

این سیلاب‌ها شب گذشته (۱۴ جولای) فرود آمده و تلفات هم در پی داشته. منطقه آر وایلر در نزدیکی شهرهای بن و کوبلنز در ایالت راینلند پلاتینیت از همه بیشتر از این سیلاب‌ها متاثر شده.

پولیس می‌گوید که در شهرک شولد یک تعداد خانه‌ها آسیب دیده‌اند که خطر تخریب آن‌ها وجود دارد. این سیلاب‌ها به ایالت دیگر شمالی جرمنی نورت راین ویست فالیا هم آسیب رسانده است. به گفته پولیس جرمنی٬ در این سیلاب‌ها تا حال ۴ نفر کشته و بیش از ۳۰ نفر ناپدید اند.

خسارت‌های برجا مانده از سرازیر شدن سیلاب‌ها در جرمنی
خسارت‌های برجا مانده از سرازیر شدن سیلاب‌ها در جرمنی

خبرگزاری رویترز از قول مقام‌های پولیس جرمنی گزارش داده که می‌گویند٬ به بسیاری مناطق عمله نجات و اطفاییه فرستاده شده و چون تلاش‌های نجات دوام دارد تا حال نمی‌توانند درباره خسارات و تلفات، ارقام دقیق را اریه کنند.

به نوشته آژانس خبری جرمنی در شمال این کشور حد اقل دو کارمند اطفاییه کشته شده اند. یک تن آن‌ها غرق شده و دیگرش در جریان عملیات در نتیجه طوفان جان داده است.

در ایالت نورت راین ویست فالیا یک تن که بخاطر سیلاب‌ها به بام خانه خود پناه برده بود افتاده و فوت کرده است. ده‌ها نفر دیگر که از ترس سیلاب به بام‌ها پناه برده بودند٬ نجات داده شدند.

در مناطق سیلاب زده جرمنی راه‌های موصلاتی بسته شده و سیر و سفر ترین‌های مسافر بری و باربری متوقف است. در بعضی مناطق برق هم قطع شده است.

سرازیرشدن سیلاب‌ها در جرمنی جان چهار تن را گرفته است
سرازیرشدن سیلاب‌ها در جرمنی جان چهار تن را گرفته است

از سوی دیگر اداره هواشناسی جرمنی پیش‌بینی می‌کند که امروز و فردا هم باران‌های شدید در این کشور خواهد بارید که سبب سیلاب‌های بیشتر خواهد شد.

در کشورهای همجوار جرمنی هم باران‌های شدید باریده و سبب سیلاب شده که به مناطق مختلف این کشورها هم زیان وارد کرده است.

XS
SM
MD
LG