لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۹ حوت ۱۴۰۲ کابل ۰۳:۱۲

نیروهای مسلح افغانستان رویکرد خود را از وضعیت دفاعی به تعرضی تغییر داده‌اند


نیروهای امنیتی افغانستان در ولایت کندهار
نیروهای امنیتی افغانستان در ولایت کندهار

سخنگوی نیروهای مسلح افغانستان گفته که این نیروها رویکرد خود را از وضعیت دفاعی به وضعیت تعرضی تغییر داده‌اند.

پس از انتقادهای پیهم از وضعیت دفاعی نیروهای مسلح افغانستان در مقابله با طالبان، سخنگوی این نیروها گفته که این نیروها در برخی مناطق رویکرد تعرضی در پیش گرفته‌اند.

اجمل شینواری روز یکشنبه (۲۷ سرطان) در نشست خبری در کابل گفت که نیروهای امنیتی با این تغییر رویکرد دستآوردهایی هم داشته‌اند.

اجمل شینواری سخنگوی نیروهای مسلح افغانستان
اجمل شینواری سخنگوی نیروهای مسلح افغانستان

او افزود: "براساس تعهدات قبلی که داشتیم، نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در یک تعداد از مناطق از حالت تدافعی به حالت تعرضی گذر کرده‌اند. براساس آن، دستاوردهایی هم داریم. تا حال تعداد زیادی از ساحات به شمول ۲۴ ولسوالی و مراکز آن، دوباره به تصرف ما درآمده‌اند."

آقای شینواری افزود که در پی این تغییر رویکرد، نیروهای امنیتی و دفاعی در چهار روز گذشته، ۲۴۴عملیات در ۲۲ ولایت کشور اجرا کردند و ۹۶۷ جنگجوی مخالفان از جمله شماری از افراد کلیدی آنها را کشتند و ۹۲ تن را بازداشت کردند.

به گفته او، در این مدت از ۴۹ بمبگذاری از جمله دو حمله با موترهای بمبگذاری شده جلوگیری شده و در چندین مورد بمب‌های کار گذاشته شده خنثٰی شدند.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان به رادیو آزادی گفت که ادعای حکومت افغانستان در پیوند به بازپس‌گیری ۲۴ والسوالی نادرست است.

این در حالی است که به گفته آقای شینواری امریکا سه فروند چرخبال بلک هاک را تازه به نیروهای هوایی افغانستان کمک کرده است.

به گفته آقای شینواری امریکا سه فروند چرخبال بلک هاک را تازه به نیروهای هوایی افغانستان کمک کرده است.
به گفته آقای شینواری امریکا سه فروند چرخبال بلک هاک را تازه به نیروهای هوایی افغانستان کمک کرده است.

جنگ در افغانستان از ماه ثور به دنبال آغاز خروج نیروهای خارجی از این کشور تشدید یافت و طالبان ده‌ها ولسوالی را به تصرف خود درآوردند.

این امر زمینۀ طرح انتقادهای فراوانی را علیه دولت افغانستان فراهم کرد.

از سوی دیگر، تلاشها در راستای صلح میان دولت و طالبان نیز بار دیگر تشدید یافته است. به همین ترتیب، هر دو طرف و همچنین مجامع بین‌المللی هم بر حل سیاسی بحران افغانستان تأکید کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG