لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۳

اعتراض‌ها در چند شهر اروپایی در برابر مقررات جدید واکسین ویروس کرونا


اعتراض‌کننده‌ها در شهر پاریس
اعتراض‌کننده‌ها در شهر پاریس

ده‌ها هزار نفر در چند شهر اروپا در برابر مقررات جدید در مورد واکسین ضد ویروس کرونا و داشتن کارت‌های مخصوص دیروز به جاده‌ها برآمدند.

فرانسه شاهد بزرگترین اعتراض بود.

تقریباً ۱۶۰ هزار نفر در نقاط مختلف فرانسه در برابر لایحۀ جدید در آن کشور اعتراض کردند.

معترضان مقررات جدید را اجباری توصیف می‌کردند.

بر اساس لایحۀ جدید هر کسی که به رستورانت‌ها یا مکان‌های عامه می‌رود باید کارت مخصوص داشته باشد و دیگر اینکه همه کارکنان مراقبت‌های صحی باید واکسین شوند.

در مجموع اعتراض‌ها آرامانه صورت گرفت.

اما گزارش می‌شود که در شهر پاریس که نزدیک یازده هزار نفر به جاده‌ها برآمده بودند پولیس در برابر معترضانی که شعار آزادی سر می‌دادند، از گاز اشک‌آور کار گرفت.

پولیس پس از آن چنین کرد که معترضی بر افسری چوکی‌ای را پرتاب کرد. کمی بعدتر، پولیس برای متفرق کردن عده‌ای دیگری از معترضان از موترهای آبپاش کار گرفت.

اعتراض‌کننده‌ها در پاریس
اعتراض‌کننده‌ها در پاریس

بسیاری از جمعیت بالغ در فرانسه به صورت کامل واکسین شده و چند نظرسنجی هم نشان داده که بسیاری از مردم از اقدام‌های تازه حمایت کرده اند.

در حال حاضر هم مردم برای بازدید از موزیم‌ها، سینماها و مکان‌های سیاحتی باید کارت صحی داشته باشند.

اما بر اساس لایحۀ جدید مردم برای رفتن به رستورانت‌ها، میخانه‌ها و برخی از مکان‌های عامۀ دیگر هم به کارت مخصوص صحی نیاز دارند.

برای گرفتن کارت مخصوص هرفرد باید که به صورت کامل واکسین شده باشد، نتیجۀ آزمایش کرونایش منفی باشد و سندی داشته باشد که نشان دهد او به تازگی از ابتلا به ویروس کرونا شفایافته است.

این در حالی است که موارد جدید مثبت ویروس کرونا در فرانسه روزانه به نزدیک بیست هزار رسیده. در اول‌های ماه جولای این رقم فقط چند هزار بود.

یک آزمایشگاه ویروس کرونا
یک آزمایشگاه ویروس کرونا

چند هزار نفر در مناطق مختلف ایتالیا از جمله در شهر روم هم به صورت مسالمت آمیز اعتراض کردند.

بر اساس تصمیم جدید حکومت ایتالیا مردم برای رفتن به رستورانت‌های سرپوشیده، ورزشگاه‌ها، سینماها و دیگر مکان‌های عامه باید "کارت سبز" داشته باشند.

برخی از معترضان در شهر ویرونای ایتالیا شعارهای آزادی و نه به کارت سبز سر می‌دادند.

مقررات جدید در ایتالیا در سوم ماه اگست اجرا خواهد شد. باوجود مخالفت‌ها، تقاضا برای واکسین افزایش یافته. تا اکنون، تقریباً نصف از جمعیت واجد شرایط در ایتالیا واکسین شده است.

بیش از چهار هزار نفر در بیرون از ساختمان پارلمان یونان هم برای سومین بار اعتراض کردند. آنان مخالف تطبیق واکسین اجباری برای برخی از کارکنان مثل کارکنان مراقبت‌های صحی و پرستاران بودند.

پولیس برای متفرق کردن معترضان در آتن پایتخت یونان از گاز اشک آور و موترهای آبپاش کار گرفت.

XS
SM
MD
LG