لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۲۵

معترضان در تهران شعار "مرگ بر دیکتاتور" سر دادند


معترضان در تهران
معترضان در تهران

معترضان شرکت‌کننده در تجمع تهران که صبح دیروز دوشنبه (۴ اسد) برگزار شد، شعار های چون، "خامنه‌ای حیا کن، مملکت را رها کن" و "مرگ بر دیکتاتور" سر دادند.

حمید رضا گودرزی، معاون امنیتی والی تهران با تأیید وقوع تجمع اعتراضی در سرک جمهوری تهران، گفته که علت آن "بی برقی" بوده است.

روز سه‌شنبه "۲۹ سرطان" نیز ویدیوهایی از ایستگاه مترو صادقیه (آریاشهر) تهران در شبکه ‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد، مردم شعار «مرگ بر جمهوری اسلامی» سر می‌دهند.

در روزهای گذشته، پس از حدود ده روز اعتراض‌ در خوزستان، گزارش‌ها در باره گسترده شدن اعتراض‌ها در ایران و برگزاری تجمعات اعتراضی در تبریز، کردستان، خراسان شمالی و ولایت البرز نیز منتشر شده بود.

بحران بی‌آبی در خوزستان که تابستان امسال شدت بیشتری یافته، علاوه بر عدم دسترسی شهروندان این ولایت به آب آشامیدنی به زراعت و مالداری هم آسیب جدی وارد کرده است.

معترضان در ولایت خوزستان ایران
معترضان در ولایت خوزستان ایران

گزارش‌ها حاکی است که در اعتراض‌های خوزستان دست‌کم پنج نفر کشته شده ‌اند. با این حال، مخالفان معتقدند که شمار کشته‌ها بیش از این تعداد است.

در نتیجه تحریم‌های امریکا، سوءمدیریت مقام‌ها در ایران، فساد گسترده در ساختار حکومت و شیوع ویروس کرونا، اقتصاد ایران در سال‌های اخیر به شدت متلاطم شده و پول ملی ایران کاملاً ارزش خود را از دست داده است.

هفته گذشته وزارت خارجه امریکا حمایتش را از معترضان خوزستان اعلام کرد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد که ایالات متحده گزارش‌های شلیک گلوله را بررسی می‌کند و مردم ایران باید همانند دیگران از حق تظاهرات برخوردار باشند.

XS
SM
MD
LG