لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۲۹

بایدن: آیا تطبیق واکسین کوید-۱۹ بر کارمندان فدرال را لازمی سازیم و یا نه؟


جو بایدن رئیس جمهور امریکا
جو بایدن رئیس جمهور امریکا

جو بایدن رئیس جمهوری امریکا می‌گوید، ادارهٔ او سرگرم مطالعهٔ این است که آیا تطبیق واکسین ضد کووید - ۱۹ بر کارمندان فدرال را لازمی سازد و یا نه.

همزمان، اداره جلوگیری و کنترل امراض در ایالات متحده توصیه می‌کند، شهروندان امریکایی که به طور کامل واکسین شده، باید در محلات عام سرپوشیده هم ماسک بپوشند.

پس از ماه ها به نظر می‌رسید که ایالات متحده توانسته شیوع ویروس کرونا را کنترل کند. زیرا با واکسیناسون سریع مردم امریکا، خیلی از محدودیت‌ها رفع شده بودند.

اما دیده شد که موارد جدیدی در ماه گذشته نزدیک پنج چند بلند رفت و به ۵۷ هزار رسید. چرا که کمپاین واکسین به خاطر دو دلگی برخی‌ها و سایر عوامل، سرعت خود را در ایالات متحده از دست داد.

بر اساس رهنمود جدید اداره جلوگیری و کنترل امراض در امریکا، حتی آنانی که واکسین شده، به خاطر بخشی از تدابیر به هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در محلاتی عمومی ماسک بپوشند تا جلو انتقال ویروس را به آنانی که واکسین نشده، بگیرند.

آرشیف
آرشیف

بر اساس رهنمود، این امر بخشی بزرگ امریکا به شمول مناطقی در نیویارک، لاس انجلس و و اشنگتن را در بر می‌گیرد.

با این اعلام توصیه‌ها ماه می در جلوگیری از ویروس کرونا دوباره از سر گرفته می‌شود که میلیون‌ها امریکایی واکسین شده را مجبور به پوشاندن ماسک کرد.

رئیس ادارهٔ سی دی سی یا مراکز پیشگیری و کنترل امراض امریکا می‌گوید که توصیه های تازه بر مبنای نگرانی علوم جدید در باره دلتا نوع جهیش یافتهٔ ویروس کرونا ترتیب شده است.

شیوع نوع جهش یافتهٔ ویروس کرونا دلتا، باعث موج جدید از عفونت در جهان شده است.

تایلند، اندونزیا و کوریای جنوبی در جمع کشورهای جهان اند که در میان افزایش موارد بلند ویروس دلتا نوع جهش یافته ویروس کرونا زیر تدابیر شدید قرار دارند.

این در حالیست که شهر سدنی استرالیا به دلیل مبارزه بزرگ این کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس دلتا، نوع جهیش یافته ویروس کرونا محدودیت‌ها را ممکن، برای چهار هفتهٔ دیگر تمدید کند.

ادامه شیوع ویروس کرونا بر بازی‌های المپیک در شهر توکیو جاپان هم سایه افگنده است. به ویژه، این شهر میزبان ۲۸۴۸ مورد جدید بیماری کووید -۱۹ را اعلام کرده که پیشینه نه داشته است.

المپیک توکیو همچنان از ۱۶ مورد جدید ویروس کرونا در میان ورزشکاران خبر داده که به طور مجموعی شماری مبتلایان به ویروس کرونا در میان بازیکنان المپیک به ۱۶۹ مورد می‌رسد.

XS
SM
MD
LG