لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۹ حوت ۱۴۰۲ کابل ۱۰:۰۴

وزارت داخله: عملیات در منطقه شیرپور کابل با از پادرآمدن آخرین مهاجم پایان یافت


عبدالستار میرزکوال سرپرست وزارت داخله افغانستان با نیروهای ویژه در منطقه حمله مسلحانه در کابل
عبدالستار میرزکوال سرپرست وزارت داخله افغانستان با نیروهای ویژه در منطقه حمله مسلحانه در کابل

وزارت امور داخله افغانستان خبر داد که عملیات در منطقه شیرپور کابل بالای حمله کننده‌ها با از پادرآمدن آخرین مهاجم پایان یافت.

پس از یک وقفه طولانی، کابل اواخر شب گذشته شاهد انفجار شدید و حمله مسلحانه بود.

وزارت امور داخله افغانستان می‌گوید که حوالی ساعت هشت امشب (سه شنبه، ۱۲ اسد) در مربوطات حوزه دهم شهر کابل، در منطقه شیرپور یک انفجار رخ داد.

میرویس استانکزی، سخنگوی این وزارت گفت که عملیات علیه مهاجمان در این منطقه و نجات غیرنظامیان با حضور سرپرست وزارت داخله افغانستان ادامه یافت.

آقای استانکزی گفت که حدود هفت نفر که توسط مهاجمان در منطقه ربوده شده بودند نجات یافتند.

جنرال عبدالستار میرزکوال سرپرست وزارت امور داخله به ساحه ناحیه دهم شهر کابل رفته و هدایت لازم را جهت نجات جان افراد ملکی به نیروهای قطعات خاص پولیس داد.

وزارت داخله افغانستان گفته که حمله کننده‌ها شام امروز (سه شنبه، ۱۲ اسد) در مربوطات ناحیه دهم شهر کابل با استفاده از یک موتر مملو از مواد انفجاری در ساحه مسکونی حمله تروریستی را سازماندهی کردند و پس از آن شماری از آنان وارد خانه‌های مسکونی شده با نیروها امنیتی به درگیری پرداختند.

عملیات نجات افراد ملکی در این ساحه شهر کابل با حضور سرپرست وزارت امور داخله جریان دارد.
عملیات نجات افراد ملکی در این ساحه شهر کابل با حضور سرپرست وزارت امور داخله جریان دارد.

در نخستین دقایق حمله، یونس قانونی، معاون رئیس جمهور پیشین افغانستان گفت که این انفجار در مهمان‌خانه بسم‌الله محمدی سرپرست وزارت داخله کشور رخ داده و به آقای محمدی و خانواده‌اش آسیبی نرسیده است.​

همزمان روح‌الله احمدزی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز گفته بود که در انفجار ناوقت امشب هدف قرار دادن منزل بسم‌الله محمدی سرپرست وزارت دفاع افغانستان را رد کرده گفته بود که تروریستان و ملیشه‌های استخبارات منطقه یک بار دیگر افراد ملکی را هدف قرار داد و انفجار در میان منازل مسکونی رخ داده‌است.

آقای بسم‌الله محمدی وزیر دفاع افغانستان در پیامی ویدیویی اعلام کرد که منزل وی منفجر شده و به خانواده وی آسیبی نرسیده است.

وزارت داخله افغانستان از کشته شدن مهاجمان این رویداد و پایان عملیات خبر داد.

این حمله در حالی صورت گرفت که امشب بسیاری از ساکنان کابل به پشت بام‌ها، جاده‌ها و خیابان‌ها رفته و در حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان شعار "الله اکبر" سر دادند.

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

XS
SM
MD
LG